Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 27 augusti 2014

Vinnare av boken Skräckresan med Titanic

Tack alla ni som har mejlat mig och hoppats få vinna boken Skräckresan med Titanic. Älskade att läsa era motiveringar. Det var väldigt många som ville vinna en bok, därför lottar jag ut två böcker. Vinnarna är:

Christina Linnea Örtendahl
och
Ann-Britt Jansson

Grattis till vinsten. Böckerna skickas signerade till er så fort de kommer från tryckeriet.

Baksidestext till Skräckresan med Titanic:
Titanic går på ett isberg 23.40 söndagen den 14 april 1912, endast fyra dagar och sjutton timmar efter jungfruresans början. Två timmar och fyrtio minuter senare försvinner fartyget från havets yta. Det finns endast livbåtar till en bråkdel av passagerarna, resten hamnar i det iskalla, nollgradiga vattnet i Nordatlanten.

Theo och Ramona stirrade fascinerat på det gigantiska isberget som gled förbi. Det var så nära att de kunde sträcka ut handen och vidröra det. Plötsligt skälvde däcket till under deras fötter, ett svagt skärande gnissel hördes.

Flera personer dök upp på däck, väckta av stöten och det ovanliga ljudet.

"Vi gick på ett isberg, där försvinner det bort i mörkret!" Theo pekade ut över havet.

"Det här fartyget är osänkbart. Ni kan lugnt krypa till kojs", sa en besättningsman.

De flesta trodde på mannen, även Theo och Ramona, som gick tillbaka till sin hytt, medan klockan tickade vidare mot det ödesdigra klockslaget.

Du som inte vann den här gången önskar jag lycka till nästa gång. 

Dagens rubrik på Kim M Kimselius Författarblogg är "Minnen".

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till vinnarna =)
    Ett spännande äventyr väntar er.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica

    Snällt av dig att gratulera vinnarna. Lycka till nästa gång jag lottar ut böcker :-D

    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!