Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 17 mars 2015

"Kim M Kimselius leker med verkligheten" Staden på andra sidan - Kompassen

Före jul sökte jag läsare till min nya bok Staden på andra sidan - Kompassen. Den här recensionen är skriven av författaren Lisa Hågensen.





Staden på andra sidan - Kompassen
av Kim M Kimselius


"Kim M Kimselius leker med verkligheten och får oss läsare att resa både i tiden och i rummet. Finns det något mer lockande än att få kasta loss från vår välkända hamn ibland, och upptäcka andra tider och världar?

I Staden på andra sidan tar Kim oss med till ett alternativt universum, en värld av djungel, purpur och magi, förtryckta människor och en ond makt som styr över allt och alla.

Markus är en helt vanlig pojke, inte speciellt modig, ganska ensam och hårt hållen av sin alkoholiserade styvfar. Dagen då allt förändras möter Markus en mycket speciell flicka, Matilda, och tillsammans hittar de vägen in till den där andra världen. Där möter de faror nästan med en gång, och med livet som insats försöker de följa de gåtfulla råd de får, för att försöka ställa allt tillrätta, utan att själva gå under.

Men klarar en ensam, rädd och slagen pojke att trycka undan sina demoner och stå upp för andra? Läs Staden på andra sidan och följ Markus och Matilda i deras fantastiska äventyr! Du kommer, precis som jag, hoppas att Kim sitter och skriver på uppföljaren just nu!"
Författare Lisa Hågensen


Tack för den fina recensionen Lisa.


Vill du bli en av de tio läsarna till nästa bok Sveriges Pompeji - Sandby borgs öde? Då ska du hålla utkik här på bloggen, för under våren kommer jag att söka läsare både till den och till TudorResan - Kampen om makten, samt Att hitta glädje i skrivandet.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Rubriken på Kim M Kimselius författarblogg är idag "Mmmm ljuvligt!"

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!