Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 23 april 2015

"En högst fascinerande, fantasieggande och samtidigt allvarlig bok" Staden på andra sidan - Kompassen

Den här recensionen fick mina ögon att fyllas av glädjetårar. Oj, vilka fina ord om min bok Staden på andra sidan - Kompassen.

"Staden på andra sidan kompassen är en högst fascinerande, fantasieggande och samtidigt allvarlig bok. 

Kim M Kimselius har på ett trovärdigt sätt skrivit om Marcus vardag, med en svärfar som misshandlar honom och hur ensam han känner sig i detta trauma. Men samtidigt lämnar Kim M Kimselius aldrig den unge läsaren ensam med de här etiska dilemmat, utan guidar och visar vägen fram med hjälp av fantasins värld. 

Tillsammans med Marcus och Matilda, stärks läsarens mod och hopp och en skimrande magisk känsla infinner sig inom - en känsla av egen, inre kraft. 

Slutet av boken öppnar även upp för etiska diskussioner, om liv och död – rätt och orätt, vilket är oerhört viktigt och spännande. Staden på andra sidan kompassen får mina varmaste rekommendationer och jag ser mycket fram emot uppföljaren!" 

Maria Lindberg Ekström, Pedagog SO 4-9, samt frilansande fotograf


Stort tack för de fina orden, Maria.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter boken hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.



Jag med några av mina drygt 30 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!