Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 1 juli 2015

Vinn en författarcoach

Många drömmer om att bli författare och slå igenom med buller och brak, precis som jag gjorde 1997 då min debutbok sålde i 11.000 ex första veckan och nu har blivit översatt till många språk.

Ibland kan det vara bra att ta hjälp av någon för att styra upp sin berättelse. Då är det bra att författarcoacher finns. Nu har du chans att vinna en författarcoach i sex månader. Det är Litteratursalongen som har utlyst tävlingen. Läs mer nedan:

Vinn en egen författarcoach i 6 månader
Om inte det vore nog får du även en kostnadsfri specialdesignad skrivblogg med egen domän.


Är din stora dröm att skriva en roman? Vill du ha ett bollplank på vägen som inspirerar, utmanar och kommer med konstruktiv feedback på din text? Då har du din stora chans nu.

Allt du behöver göra är att skicka in en sida med synopsis eller övergripande idé för ditt romanprojekt tillsammans med en inledning av romanen på max fem sidor.

Vinnaren av tävlingen får tjänsten Från idé till förlag kostadsfritt i sex månader och en specialdesignad skrivblogg med egen domän.

Du får inte en bättre möjlighet att skriva din roman och samtidigt bygga din framtida författarplattform.

Skicka in ditt bidrag till skriva@litteratursalongen.se senast den 31 juli 2015.

Rubricera mailet ”Tävlingsbidrag Författarcoach”. Endast bidrag på svensk prosa tas emot.

Som extra bonus får de 30 första som skickar in sitt bidrag en kostnadsfri respons på sin text.

Lycka till!

Kramisar Kim

Kika gärna in på  Kimselius skrivtips eller Författartips för skrivtips.

Du hittar även skrivtips i min skrivbok Att skriva med glädje, som finns att låna på biblioteket, både som vanlig bok och e-bok. 

Första veckan i juli kommer Att hitta glädje i skrivandet, min andra skrivbok. Du hittar mängder av skrivtips i boken.


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker.  Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!