Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 28 februari 2016

Boktips 50 genvägar till fettförbränning av Fredrik Paulún

50 genvägar till fettförbränning av Fredrik Paulún

Det här är en bok jag fick med tidningen Må Bra. Den har legat där länge och väntat på läsning. Efter att ha läst 50 genvägar till ett sockerfritt liv, av Fredrik Paulún, också en gratisbok från Må Bra, tyckte jag att det var dags att läsa den här boken.

Tipsen är bra, men jag tycker inte lika bra om den här boken som om den förra. Ändå är den klart läsvärd och innehåller många tips, men jag känner till alla redan. För mig finns det inga nyheter i den här boken. Om du vanligtvis inte läser mycket om hälsa, kan jag rekommendera dig den här boken.

Baksidestext:
Råden i den här boken gör alla dieter effektivare. Oavsett om det är viktväktarna, LCHF eller isodieten du använder går viktminskningen snabbare när du följer dem. Självklart fungerar den även för dig som bara vill hålla lite extra koll på kilona. Fredrik Paulún avslöjar hur du med enkla medel kan öka din fettförbränning och energiförbrukning. Fredrik rekommenderar bara sätt som inte bryter ner dina muskler, och alla råd i boken är givetvis baserade på vetenskaplig forskning. Du väljer själv om du tar till dig ett, två, fem eller femtio tips. Ju fler desto större effekt.

Genom att dricka några koppar te om dagen kan du ge din viktminskning en puff i rätt riktning. Kan det bli enklare? Du får alla tips du behöver och förklaring till hur och varför de fungerar.

Ur boken
· Kolhydrater som ökar din förbränning
· Fettet som bränner fett
· Minska i vikt med ett glas vin
· Kryddorna som gör dig smal
· Lura kroppen med grapefrukt
· Frukost för maximal förbränning



Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina närmare 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!