Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 20 maj 2016

Boktips Etthundra mil av Jojo Moyes


Etthundra mil av Jojo Moyes
Det här var en underbar bok, precis som de tidigare jag har läst av Jojo Moyes. Jag tyckte om skildringarna av de två olika världarna, när den ensamstående tvåbarnsmamman Jess Thomas och IT-miljonären Ed träffas.

Jess dotter Tanzie är ett mattegeni och erbjuds en plats på en privatskola med bra rykte. Hon erbjuds stipendium, men vissa delar av kostnaderna måste Jess stå för själv, vilket är ett oöverstigligt belopp för henne som har två jobb för att klara av att försörja sig, när maken har åkt hem till sin mamma för att hämta sig efter att ha blivit utbränd, enligt honom själv.

En mattetävling i Skottland kan bli Jess och dottern Tanzies räddning, men de kommer inte långt med den gamla bilen innan de blir stoppade av polisen och bilen blir beslagtagen.

Ed har egna problem och ser det som ett välkommet avbrott att stanna och hjälpa Jess, som arbetar som städerska hos honom. Det slutar med att han erbjuder sig att köra hela familjen, inklusive deras hund Norman genom hela England till Skottland.

Det händer många spännande saker under resan och man får en god inblick i de olika personernas liv.

En bok jag varmt rekommenderar dig.


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. 

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim

Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här


Jag med några av mina 40 böcker. Foto Bertil Knoester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!