Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 16 april 2017

En av Sveriges absolut skickligaste barn- och ungdomsförfattare Kim M Kimselius

En dag som gjord för att röja skrivbordet

På tisdag kommer en tidning hit för att göra Hemma-hos-reportage. På tiden att jag röjde upp bland alla tidningshögar, där jag medverkar i något reportage. Ett gigantiskt arbete eftersom jag inte har orkat ta hand om arkiveringen av tidningsartiklar sedan pappa dog 2015. Jag har bara hållit mig flytande.

Trots kristallsjuka, eller kanske på grund av den, tog jag mig tid att äntligen arkivera de gigantiska tidningshögarna. Tänk att jag har medverkat i så otroligt många tidningar under de här åren: Året Runt, Hemmets Journal, M-Magasin, Expressen och många, många fler. När jag sorterade tidningarna fastnade jag för nedanstående ord:
 "...en av Sveriges absolut skickligaste barn- och ungdomsförfattare. Även många vuxna hänförs av Kims fantastiska historiska äventyrsböcker." av Stefan Larsson Bas Blekinge 11 mars 2016

Så fint skrivet av journalisten, jag är oändligt tacksam för de orden.

Nu ligger alla tidningarna sorterade efter årtal. Här är en hög.

Här är en annan.

Något som gjorde oändligt ont i mig när jag sorterade tidningarna var de läsarbrev jag hittade i högarna. Tänk så länge de har fått vänta på svar. När jag arkiverat tidningarna ska jag ta och besvara breven. Mindes en fråga jag fick när jag var iväg och föreläste förra veckan. En flicka undrade om jag inte hade fått hennes brev, för hon hade väntat länge på svar. Jag svarade att om jag inte hade svarat hade brevet förmodligen kommit på avvägar. Nu hittade jag brevet. Förlåt! Det har varit alldeles för mycket sedan april 2015. Det är först nu jag fått näsan över vattenytan, men tydligen inte över pappershögarna. Men det ska bli ändring på det i påskhelgen.

Medan ni andra läser påskdeckare kommer jag att röja och arkivera. Det är i det här läget jag önskade att jag hade en assistent som skötte allt pappersarbete. Därefter ska materialet läggas in på hemsidan i Pressrum.

Visst, Jan hjälper mig, men han har fullt upp med att läsa, förhandla och godkänna olika kontrakt. Om det berättar jag mer om en annan dag.

Nu ska jag försöka få in några tidningar i arkivet.
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!