Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 22 maj 2017

Med en valp vid fötterna

Med en valp vid fötterna

Nog för att jag är morgonpigg och gärna stiger upp tidigt för att få mycket gjort, men Kiara är betydligt morgonpiggare än jag. Hon vaknar 03.00 exakt, sedan håller hon igång en timma. Vilket gör att jag är lagom mör och halvpigg, för trött för att börja arbeta, för pigg för att sova.

Till och med Tudor är tröttare än normalt, eftersom han inte får sina sovtider. Dessutom försöker Kiara hela tiden stjäla hans älskade apa. Tudor har det inte lätt.

Den här bilden är tagen vid fyratiden, solen är ännu inte helt uppe, men det är ljust ute. Skönt.

Nu sover hon som en gris nedanför mina fötter och jag har ett par timmars skrivtid framför mig innan hon vaknar igen. För hur det nu än är, det gäller att ta vara på den här tiden, för den går oerhört fort. Trots sömnbrist älskar jag att ha en valp i huset och jag tror att Tudor instämmer i det också. Han har börjat leka med Kiara och hon följer honom som en skugga.

Bäst att fortsätta skriva på Äventyr i Uddevalla medan Kiara sover. Eller ska jag gå och lägga mig en stund... Hmmm...

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare


Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Kimselius skrivtips eller Författartips hittar du skrivtips, skrivtävlingar och skrivarkurser.

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2017 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!