Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 25 juni 2017

Boktips Selfies av Jussi Adler-Olsen

Selfies av Jussi Adler-Olsen

Ännu en bok om Avdelning Q. Den här gången blir det mer personligt när Rose får en psykos och blir inlagd. Carl Mørck, Assad och Gordon börjar rota i Roses förflutna för att hjälpa henne. Samtidigt har de ett gammalt fall, som i sin tur leder till ett aktuellt fall. Nu väntar jag med spänning på nästa bok för att se hur det går.

Som vanligt är det en bok man inte kan lägga ifrån sig. Man bara måste läsa vidare. Skickligt håller Jussi Adler-Olsen ett järngrepp om läsaren. Personskildringarna är enastående och Assad blir allt mer mystisk. Jag undrar om läsarna en dag får veta vad som gömmer sig i Assads förflutna.

Tycker du om spänning, inte alltför mycket blod och våld? Då är den här boken perfekt för dig. Läs den!



Den får fem stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  








2 kommentarer:

  1. Vilket sammanträffande! Jag tipsade om denna boken i min blogg i förra veckan. En sak som jag också tycker om med hans böcker är hans humor mitt i alltihop. Ganska vass med glimten i ögat!
    Jag såg en dansk filmatisering av en av hans böcker i denna serien - väldigt dålig!

    SvaraRadera
  2. Hej Ia

    Ja, det är härligt med humorn. Såg också den filmen och blev grymt besviken. Hade peppat maken att se den och han gick efter halva filmen...

    Kram Kim :-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!