Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 26 juni 2017

Du fångade mitt intresse rakt igenom På flykt från andra världskrigets fasa

Det gjorde du bra Kim, du fångade mitt intresse rakt igenom  På flykt från andra världskrigets fasa

Bengt Larsson på Villa California har recenserat På flykt från andra världskrigets fasa. En av mina favoritböcker.

På flykt från andra världskrigets fasa
Nu har jag lyssnat på den andra boken av Kim M Kimselius och ämnet andra världskriget. För mig blev ett kärt återseende att åter få träffa Theo och Ramona, och det kändes som om jag stod öga mot öga med dem och vi kramades hjärtlig. Visst är det härligt att följa sina vänner, såsom Kim själv på Facebook. Minst lika roligt var det att följa våra gemensamma vänner i bokform. Lite blev det som avsked var gång man var tvungen att stänga av uppspelningen av boken, men det var ju bara några timmar innan man skulle ses igen.

Denna gång kände jag att det var mer fart i boken, och jag hade svårt att hänga med i svängarna, för händelserna och spänningarna avlöste varandra. Jag hann bygga upp miljöerna i mina tankar, men att mina tankar flyger iväg, var denna gång långt borta, vilket jag tycker var ett stort plus. Nu behövde jag lyssna på boken en gång, då jag hängde med redan från början och hela vägen igenom. Så det gjorde du bra Kim, du fångade mitt intresse rakt igenom.

Nu var detta Kims två böcker om andra världskriget som jag köpte av henne på höstens bokmässa, men vem vet, jag kanske vill träffa Theo och Ramona igen, och då vet jag vart jag skall vända mig.

Tack snälla Bengt för de fina orden!

Jag vet att Bengt även har lyssnat på boken På liv och död i andra världskrigets skugga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!