Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 18 augusti 2017

Imorgon är det skrivarkurs igen

Imorgon är det skrivarkurs igen

Den här veckan har flugit sin väg. Jag har jobbat intensivt med Författare Från dröm till verklighet.

Deadline närmar sig med stormfart och jag har egentligen inte tid att resa iväg imorgon. Imorgon 9.30-11.00 signerar jag hos Möre bok i Torsås. 13.00 blir det gratis skrivarkurs i bokhandeln. Jag älskar att inspirera andra att skriva, att få dela med mig av den livserfarenhet jag har fått under mina tjugo år som författare. Hoppas det kommer många skrivsugna imorgon.

Idag tror jag att Äventyr i Uddevalla kommer från tryckeriet. Tänk! Ännu en bok att sätta i bokhyllan, min 44:e...

Jag har arbetat hela sommaren utan någon ledig tid, men jag har hämtat energi i mikropauser, promenader med hundarna, en stund i hammocken, smutsat ned fingrarna i rabatterna, plockat in grönsaker från odlingarna. Det är sådant som ger mening åt livet, mer än att resa iväg för att vara ledig. Reser gör jag så mycket ändå. Nu har jag både Island och Lissabon framför mig, men även många resor inom Sverige.

Nu ska jag fortsätta lägga in foton i Författare Från dröm till verklighet. När jag gör det väcks minnen till liv. Den här veckan känns det som jag har levt många år på bara några dagar.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.    






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!