Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 23 augusti 2017

Möt Kimselius på Arkeologidagen 27 augusti Västra Vång

Möt Kimselius på Arkeologidagen 27 augusti Västra Vång

I juni släppte jag boken Mysteriet med Guldgubbarna på Ronneby Bibliotek. I helgen, söndagen den 27 augusti, är det arkeologidag på Västra Vång, den plats boken utspelar sig. Jag kommer att vara där, det kommer att finnas guidade visningar och många aktiviteter både för barn och vuxna.

Här ser du mig på Kullen i Västra Vång. Hoppas vi ses där på söndag. Läs mer om Arkeologidagen nedan.

Här ser du boken, Mysteriet med Guldgubbarna.



Visning/guidning|2017.08.27 kl 10:00

Arkeologidagen

Familjedag i Västra Vång. Ännu en gång riktas blickarna mot Vångboplatsen i samband med Arkeologidagen. Årets arrangemang inbegriper både familjeinriktad pedagogisk verksamhet i dagens by och guidningar av kullen mitt i järnåldersboplatsen.
 
I byn finns stämningsfyllda aktiviteter med koppling till forntida liv och hantverk, med bland annat Slöjd i Blekinge, och dessutom bjuder författaren Kim Kimselius på berättelser ur sin bok Mysteriet med guldgubbarna.

Parallellt med detta sker kortare guidningar (ca 25 min) av kullen i boplatsens mitt vid klockan 10.00, 10.30, 11.00, 11.30, 13.00, 13.30, 14.00 och 14.30.

Hålltider för programpunkter:
10:00 - 15:00 Aktiviteter för barn och vuxna uppe i Vångs by.
10:00 - 15:00 Guidning med fokus på kultplatsens arkeolog
Vägbeskrivning: Öster om Ronneby tar man av norrut antingen vid Björketorp eller Listerby. Därefter kör man mot Tving, och är efter knappt 8 kilometer vid Vång.
Tillgänglighet: Skyltad parkering finns invid Tvingvägen resp. väster om kullen. Det är ca 200 meter att gå mellan parkeringar och de olika aktiviteterna. Enklare terräng gör att rullstolsbundna behöver viss assistans.
Evenemanget slutar kl 15.00.
Kontakt: Mikael Henriksson
Kostnad: Gratis
Plats/lokal: Västra Vång
I samarbete med: slöjd i Blekinge, Länsstyrelsen i Bleking

Hoppas vi ses!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!