Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 25 augusti 2017

Nej nej nej inte nu igen

Nej nej nej inte nu igen

Det här är hopplöst! Så fort jag har avslutat en bok, kastar sig nya idéer över mig. Jag har redan 2018 års böcker inplanerade, då fick jag syn på en bild... Resten kan du kanske ana.

Men jag slänger inte bort idén, istället gör jag som jag lär mina skrivkursdeltagare, jag skriver början, slutet och stolpar om mitten. Det här kommer att bli en bra bok, en spännande, läskig bok. Åh, jag vill skriva nu!

För mig är det ledig tid att skriva, då mår jag som bäst. Att ta semester från skrivandet går inte, för så fort jag inte är vid datorn, flyger tankarna iväg till nya berättelser.

Jag har vänner som förmanar mig om att måste vara ledig någon gång. Jag försöker verkligen, men vad ska jag göra, skrivandet är som en drog och jag är beroende av att få orden ur mig.

Någon sa att jag skulle ta ledigt ett år från skrivandet, oj vilken abstinens jag skulle få och så dåligt jag skulle må. För mig är skriva liktydigt med att andas, något jag måste göra för att leva.

Jag skriver på och gläds åt all inspiration som flödar genom mig. Det är en gåva och jag tar tacksamt emot den.

I helgen blir det inte mycket skrivet. Då ska jag föreläsa i Hörby på lördagen och i Blekinge på Västra Vång på söndag, där de förresten har hittar fler guldgubbar den här veckan. Jag säger det, guldgubbarna är magiska, de bara dyker upp rätt som det är, i alla fall i min bok Mysteriet med Guldgubbarna.

Hoppas vi ses i helgen!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!