Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 22 augusti 2017

Det kliar i fingrarna efter att få sätta igång med en ny bok

Det kliar i fingrarna efter att få sätta igång med en ny bok

Då var den klar, min 45:e bok, Författare Från dröm till verklighet.

Som åttaåring drömde Kim M. Kimselius om att bli författare. Många år senare blev drömmen verklighet. 1997 debuterade hon med boken Tillbaka till Pompeji och fick smeknamnet Blekinges Astrid Lindgren. 2017 firar Kim tjugo år som etablerad författare, med 45 utgivna böcker. Nu ger hon ut en bok om allt som hänt sedan debuten. Nåja, nästan allt, annars skulle det bli en alldeles för tjock bok. Författare från dröm till verklighet är även tänkt som inspirationsbok för den som drömmer om att bli författare.
Här får du följa den slingriga väg Kims författarskap har tagit under två decennier. Från en bejublad debut med 11.000 exemplar sålda första veckan, till en ikon bland egenutgivare. Drömmer du också om att bli författare? Då kommer du att bli inspirerad av Kims resa, från dröm till verklighet.

Tro inte att jag tar ledigt bara för att jag har skrivit klart den här boken, nej jag har så många böcker inom mig att jag ivrigt kastar mig över nästa.

Det talas så mycket om den svenska avundsjukan, men jag har bara mötts av positiva reaktioner när jag förra veckan berättade om att min 45:e bok snart var klar, men även när jag i fredags berättade att den 44:e boken kommit från tryckeriet:

"Du är helt otrolig! Du är så produktiv och har en sådan outtömlig källa inom dig där du hämtar inspiration. Du är unik! Grattis till den nya boken!" Catharina Ström



"Stort grattis, du enormt produktiva författare!!!! Du är verkligen grym!" Joanna Björkqvist
 
44:e boken "GRATTIS KIM du är helt otrolig." Majvor Blomqvist Svensson 
 
"Wihooo!!!! Gratti" Anders Jacobsson 
 
"Du är helt enorm! Grattis!" Veronica Grönte
 
"Någon måste börja litteraturforska på dig och din enorma produktivitet! Är du vår tids Sigge Stark?" Katinka Bille
 
Visst är det fantastiska ord? Tack snälla vänner för att ni stöttar och hejar på mig. Ni är bäst!
 
Här ser du min 44:e bok, Äventyr i Uddevalla, som har boksläpp 14 september 16.00-18.00 på Hallmans bokhandel i Uddevalla. Är du i trakterna är du välkommen att fira med mig.


Här ser du några av de böcker jag planerar att ge ut nästa år:

Tsunamikatastrofen i Lissabon
Staden på andra sidan Pyramiden




Den magiska porten vid Färgargården



Spöket på Torpa Stenhus
Ja, det var några av de böcker som är inplanerade inför 2018. Så du förstår att jag inte kan sitta och rulla tummarna, utan måste kasta mig över nästa bok. Måste och måste, jag kan helt enkelt inte låta bli, för jag älskar att skriva.

Som du ser är vissa omslag inte helt klara ännu. Det är ett helt år tills några av böckerna ska komma ut. Ett helt år... Så kände jag förra hösten också när jag var klar med det årets böcker, men vips har året gått och jag är redan igång med nästa års projekt.

Hur jag klarar av det? Jag älskar att skriva och försöker göra arbetet så roligt som möjligt. Jag läser inte korrektur förrän hela boken är klar. Det gör att jag kan njuta av berättelsen på ett helt annat sätt, än jag hade gjort om jag hade läst efterhand som jag skrev och hela tiden gick tillbaka för att läsa om. Det gör att jag ser berättelsen med nya, fräscha ögon och tycker det är kul.

Du har väl inte missat att jag är i Hörby på lördag och föreläser? Dessutom är jag i Västra Vång nu på söndag och pratar om Mysteriet med Guldgubbarna, men det berättar jag mer om imorgon.



Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!