Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 23 september 2017

Hemligheten i Haga av Gunilla Granbom, perfekt mysteriebok!

Hemligheten i Haga av Gunilla Granbom

Här har du den perfekta mysterieboken. Här finns historia, mystik, häxor, magiska föremål, ja den perfekta brygden för att det ska bli en bra bok. Blev glad när jag upptäckte att detta var första boken i en serie, nu vill jag läsa de andra böckerna: Månuret och Silversländan.

Emma och Susanne är tio år. De hjälper grannfrun Klara med att rasta hennes hund, Snobben. Vid en sådan promenad möter de Halling, en gammal gubbe med slitna kläder och så smutsig att de först blir rädd för honom. När han säger att han kommer från 1700-talet tror de först att han är galen. När de börjar nysta i mannens berättelse, inser de att de har ett riktigt äventyr framför sig. De ska hjälpa Halling tillbaka till 1700-talet. Vad de inte är beredda på är att Snobben har fäst sig vid Halling och inte vill släppa iväg honom. På sätt sätt får Emma och Susanne träffa Hagahäxan.

En härlig, mystisk bok. Minus för alla "kolla" boken innehåller, annars hade det varit en fempoängare. Rekommenderar dig varmt att läsa boken. Den har precis allt som behövs för att fånga unga läsare, men även jag, som uppnått vuxen ålder, läste boken med nöje och hade svårt att lägga ifrån mig den.


Den får fyra stjärnor av fem möjliga.


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Läs även Författarbloggen Kim M Kimselius.

Vad roligt att du läser min blogg. Blev du inspirerad av det här inlägget? Lämna gärna en kommentar och berätta längre ned i det här inlägget. Klicka på Skicka en kommentar eller Inga kommentarer, för att skriva och berätta vad du tyckte. Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!