Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 18 oktober 2017

En av de skickliga lärarna på Lunds Författarskola startar eget Claes-Göran Holmberg

En av de skickliga lärarna på Lunds Författarskola startar eget Claes-Göran Holmberg
Tips till dig som vill ha hjälp med ditt manus. Läs Claes-Göran Holmbergs egna ord nedan.

"Mitt livs roligaste jobb har tagit slut. Efter 13 år som lärare och handledare på Lunds universitets författarskola är det nu dags att sluta. Men jag vill inte lägga av med att hjälpa blivande författare att gå från ax till limpa! Att bidra till att en idé växer ut till en roman, en essäsamling, en faktabok eller något annat.

Därför har jag nu startat en personlig författarskola, eller, för att uttrycka det på ett annat sätt, ett bidrag till ordbruksnäringen. Jag är beredd att hjälpa skribenter av alla de slag: de som bara vill bolla idéer, de som vill ha en manusgranskare, de som vill ha någon som kollar svenskan och de som vill ha en följeslagare genom hela processen på väg till en färdig bok. Känner du någon som skulle kunna ha nytta av mina kunskaper så be den personen ta kontakt med mig så kan vi diskutera omfång och typ av min insats, pris och annat.

Mitt telefonnummer är 070-5770790 och min mailadress(åtminstone den här terminen ut) claes-goran.holmberg@litt.lu.se"

Något för dig? Kontakta då Claes-Göran Holmberg!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!