Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 13 december 2017

Den ultimata debuten

Den ultimata debuten

Vem drömmer inte om att göra en storstilad debut, få vara med i tidningar, bli omtalad, tjäna mycket pengar?

Det är få förunnat att få uppleva det. De flesta hankar sig fram i skymundan, har sin trogna läsarkrets, men slår aldrig riktigt igenom.

Sedan finns det de som verkligen lyckas, då förändras livet helt och hållet. Från att ha skrivit för skojs skull med drömmen om att bli författare, har man nu piskan över sig att prestera en ny bok. För det gäller att hela tiden vara aktiv och ge ut fler böcker, annars glömmer läsaren dig eftersom det är ett oändligt flöde av nya böcker.

Jag hade turen att få en sådan där storstilad debut som jag inte ens hade drömt om, med tidningsintervjuer, hemma-hos-reportage, tv-soffor, med mera. För mig var det skrämmande att bli känd över en natt, eftersom det inte var något jag hade drömt om, jag skrev för att jag ville sätta böckerna i min bokhylla.
Boken jag debuterade med var Tillbaka till Pompeji.


Någon annan som har gjort en helt fantastisk debut är Elias Våhlund. Han gick skrivarkurs för mig sommaren 2016. Enda man i gruppen. Han visade mig en berättelse han höll på mig, jag blev eld och lågor och uppmuntrade honom att skicka in manuset till Rabén och Sjögren.

Ett år senare toppade boken alla listor och syns överallt, tillsammans med efterföljaren.

-
I morse såg jag Elias böcker på baksidan av vår branschtidning Svensk Bokhandel. På bokmässan var det stora affischer med Handbok för superhjältar. En eloge till Elias fru Agnes Våhlund, för de fantastiska illustrationerna.

Som sagt, det är få förunnat att få uppleva en sådan debut som Elias och jag har gjort, ändå vill jag uppmana dig att hålla drömmen levande. En dag slår den in, förmodligen när du allra minst anar det. Skriv på!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!