Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 5 februari 2018

Ny vecka i en ny månad

Ny vecka i en ny månad

Vi är många som tar chansen att påbörja något när det är något nytt: som nytt år, måndag (vem kan ärligen säga att att du aldrig sagt "på måndag börjar jag"?), ny vecka eller en ny månad.

Därför tycker jag att vi ska använda oss av det temat. Det är måndag, en ny vecka har börjat och en helt ny månad ligger fräsch framför oss.

Låt oss därför ge oss själva ett löfte, om du inte redan har gjort det vid nyår och lyckats hålla det. Löftet om att försöka skriva en liten stund varje dag. Oavsett hur länge det blir.

Du har fortfarande nästan ett helt år framför dig, med möjlighet att få ditt stora romanprojekt färdigt.

Skrivbok
Kanske du ska tänka i nya banor för att kunna hålla det löftet? Istället för att sätta dig vid datorn för att skriva, kan du ha en skrivbok. Den kan du ha liggande vid sängen. Det är bara att skriva tio till femton minuter sittande på sängkanten, eller med skrivboken stödd mot knäna när du har lagt dig. Varje kväll.

Om du gör detta varje dag, kommer du att ha skrivit riktigt mycket när året är slut.

Börja idag! Skjut inte upp det längre. Det är bara att sätta igång. Lycka till!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se. 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!