Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 13 mars 2018

Mitt äventyr i Uddevalla

Mitt äventyr i Uddevalla

Aldrig trodde jag att mina äventyr i Uddevalla skulle bli en bok, Äventyr i Uddevalla, men det var just vad som hände. När jag sedan får fantastiska recensioner av boken blir jag jätteglad. Den här har jag fått från en Uddevallabo som vet vad jag pratar om. Men det tror jag alla vet efter att ha läst boken, även om de ännu inte har besökt platserna, hoppas jag de blir tillräckligt nyfikna för att göra det. Åh, vad jag längtar till Uddevalla. Vecka 17 ska jag tillbaka och föreläsa där. Jag tror jag ska ta och besöka några av de platser jag berättar om i boken, igen. Det regnade något förskräckligt när jag gjorde research inför boken. Men det var värt mödan, för det gjorde att jag även kunde beskriva riktigt ruskväder på sina ställen.

Nåväl, nu ska du få läsa någon annans omdöme om den tjocka boken, som gjorde att jag slet mitt hår och grät ibland när jag skrev den. För den var tuff att göra, mycket svår. Därför är jag superglad över att få fina recensioner av boken. Personligen tycker jag att detta är något av det bästa jag har gjort, näst efter Tsunamikatastrofen i Lissabon, men den har inte kommit ut ännu.


"Igår satt jag hela dagen och läste ut din bok Äventyr i Uddevalla,
är så glad att jag äntligen fick tid att läsa den. 
Boken var spännande
och som Uddevallabo blev jag extra glad
över hur bra du skildrar Uddevallas historia."
 Eva-Britt Karlsson


Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus och CDON.COM

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare och Föreläsare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!