Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 29 maj 2018

Sista föreläsningsresan den här våren

Sista föreläsningsresan den här våren

Idag kör jag iväg på den sista föreläsningsresan den här våren. Färden ställs till Markaryd. Där upplevde jag något en gång som blev en spännande berättelse i min bok Mysrys. En berättelse jag brukar berätta för barn när jag är ute och föreläser. Den handlar om andar och spöken. De älskar att lyssna och jag ryser varje gång jag tänker på att det jag berättar är sant, att jag har upplevt det.

Varje gång jag åker till Markaryd tänker jag på den här händelsen som var nog så skrämmande när jag upplevde den, men blev en bra historia att berätta. Den här gången sover jag inte över, utan kör fram och tillbaka över dagen. Annars tycker jag om Markaryd, har hittat en bra klädaffär där, människorna är trevliga och elever härliga.

Självklart har jag laddat ned en ny David Baldaccibok för denna resa. Upptäckte att det var den sista boken som har kommit ut som ljudbok. Tur att jag är klar med vårens bilkörning. Nu ska jag hålla mig hemma ett tag och försvinna bort i skrivandet. Kanske tar jag en tur ned till skrivarstugan i Skåne för att helt och hållet låta mig uppslukas av orden. Här hemma är det alltid så många måsten. Samtidigt har jag många spännande saker som händer framöver, det spräcker mina hela veckor och styckar upp dem. Men det är bara roliga saker, sådant jag inte vill vara utan.

Nej du, nu är det dags att sätta sig i bilen och köra iväg. Vi hörs imorgon igen!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!