Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 22 juni 2018

Den sista mrs Parrish av Liv Constantine

Den sista mrs Parrish av Liv Constantine

Det här är en bok med många vändningar. Den gick absolut inte att sluta lyssna på, en oväntad handling, starka karaktärer och bra gestaltning gör det till en bok jag kommer att minnas länge.

En väg in i de rikas värld är allt Amber Patterson önskar sig och hon tror sig ha hittat en, genom Daphne Parrish och hennes man, fastighetsmogulen Jackson, som är ett drömpar i allas ögon. Det som de har vill också Amber ha. Jag lyssnar ivrigt för att se om hon ska lyckas, tycker synd om Daphne, men kan ändå inte låta bli att heja lite på Amber, sedan vänder det. En  halsbrytande vändning som ställer allt på huvudet och får mig att tänka om, sympatin skiftar och jag kan absolut inte sluta lyssna. En av de bästa böcker jag har lyssnat på det här året, bra inläsning och en makalöst spännande berättelse. Läs den! Gör det!


Vissa kvinnor får allt. Andra får vad de förtjänar. Amber Patterson har fått nog. Hon är trött på att vara en oattraktiv, tråkig kvinna som ingen lägger märke till. Hon tycker att hon förtjänar mer - ett liv med pengar och inflytande, ett sådant liv som den blonda, blåögda och vackra Daphne Parrish tar för givet. I det lilla kustsamhället Bishops Harbor i Connecticut är societetsdrottningen och filantropen Daphne och hennes man, fastighetsmogulen Jackson, drömparet i allas ögon. Avundsjukan skulle äta upp Amber inifrån, om det inte var så att hon hade en plan. Genom att spela på Daphnes välvilja börjar Amber nästla sig in i familjen Parrishs liv - ett första steg i hennes noggrant uträknade plan för att krossa deras äktenskap. Snart är hon Daphnes förtrogna, reser med paret och deras döttrar på semester till Europa och tar sig allt närmare sitt mål, Jackson. Men det finns en skugga i Ambers förflutna, och om någon får reda på vem hon egentligen är riskerar allt att glida henne ur händerna.



Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris , Bokus, CDON.COM och Storytel

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!