Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 21 juni 2018

Hemligt projekt 2 Blekinge Skärgårdstrafik

Hemligt projekt 2 Blekinge Skärgårdstrafik

Under våren har jag haft många spännande projekt på gång, förutom att har jag skrivit flera böcker. Tidigare berättade jag om ett av de hemliga projekten, att jag hade blivit låtskrivare. Nu kan jag äntligen avslöja nästa projekt: Jag har skrivit barntexterna till samtliga turer på Blekingetrafikens Skärgårdsbåtars audioguider.

Inläsning av texterna till Blekingetrafikens Skärgårdsbåtars audioguider. Här på Nordic Frames där Sven-Gunnar Pettersson ansvarade för ljudupptagningen.
När de kontaktade mig tänkte jag först tacka nej, eftersom jag hade så mycket att göra. Sedan tänkte jag "varför inte" och tackade ja. Det har jag inte ångrat.

När Blekingetrafiken hade fått mina texter, hörde Ann Förberg av sig och sa att hon hörde min röst när hon läste texten. Därefter frågade hon om jag kunde tänka mig att läsa in texterna. Jag blev jätteglad. På dagens invigning fick de runt 150-200 gästerna lyssna på en av mina texter. Flera kommenterade att det var härligt att lyssna på min röst, för den var så mjuk och lätt att lyssna på.

Igår var det alltså dags för den stora invigningen. Maken och jag åkte från Ronneby, på båten Astrid som dagen till ära hade fått nytt namn och döptes i Ronneby hamn. Här ser du mig på båten innan avfärd.

Alla är spända av förväntan på vad som ska hända under invigningen. Närmast i bild ser du min man Jan.

Ronnebyån är makalöst vacker. Jag har promenerat utefter den många, många gånger, eftersom jag arbetade på vänstra sidan av ån och brukade gå på lunchpromenad utefter ån.

Om du åker Ronnebybåten kan du höra mig berätta om det här rosa huset.

Jag bara njuter. Det var jätteblåsigt och molnigt, ändå var det härligt.




 Blir du sugen att åka med på en tur efter att ha sett de här bilderna?

Här anländer vi till Ronneby hamn där festligheterna startade. Ett väl genomfört arrangemang av Blekingetrafiken. Alla blev väl mottagna, god mat, dryck och tårta.

Jag fick gå upp på scen och bli intervjuad. När jag hade blivit utfrågad spelades det upp ett stycke av min inlästa text. Jag hann inte lyssna så mycket, för när jag steg av scenen, efter att ha fått ett säsongskort på samtliga båtar, blev jag mottagen av en fotograf.

Innan hemfärd gjorde vi också en filminspelning, ute på kajen i vildsint blåst. Jag undrar hur ljudet blev? Det blev några omtagningar, innan filmteamet från Paraply var nöjda.

Här ser du frikortet jag fick till mig och Jan. Nu ska vi ut och åka skärgårdsbåt i sommar. Kanske vi ses på någon av turerna?

När jag kom hem var jag helt slut. Då hade jag två inlagor (texten i boken) att läsa och godkänna: 10 sätt samarbete lyfter din kreativa karriär och Tsunamikatastrofen i Lissabon. Det gick bra med massor av te, innan det var dags för hundarnas eftermiddagspromenad.

Nu har jag inga fler hemliga projekt på gång, men många spännande böcker att skriva.

Befinner du dig i Blekinge? Kanske vill du vara med om samma upplevelse som jag har haft?

PREMIÄR! Kom förbi Handelshamnen lördagen den 30:e juni och var med på invigning av Karlskronas nya skärgårdstrafik, Hop-on Hop-off. Under invigningsdagen åker du gratis med båda båtarna. Njuta av glittrande hav, ta dig mellan sevärdheter och inspireras av guidningen ombord. Vi finns på plats i Handelshamnen kl. 10-14 och bjuder på musikunderhållning, ansiktsmålning för barn, korv med bröd, dryck och fika.

Ha en fin midsommarhelg!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!