Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 26 juni 2018

Novelltävling Malmö 2048

Novelltävling Malmö 2048

Alltid lika roligt när jag får tips om skrivtävlingar. Igår tipsade jag om skrivtävlingen Rymdopera. Den här tycker jag låter spännande, att skriva om en framtid och fantisera om hur den kommer att bli 2048. Den som lever får se... Läs mer nedan om skrivtävlingen som Svensk Sci Fi utlyser.

Skrivtips hittar du i min bok Att hitta glädje i skrivandet.
Eller här på Skrivarbloggen.


Nu utlyser Svensk Sci Fi en novelltävling, temat är Malmö 2048.

1948 skrev George Orwell sin dystopiska framtidsskildring 1984. Nu är det dags för oss att blicka 30 år in i framtiden. Hur ser Malmö ut 2048?

Dystopi, utopi, skräck, rymdopera eller fantasy, valet är fritt så länge det utspelar sig i Malmö 2048. Även grafisk konst och spekulativ lyrik är av intresse.

Vinnarna publiceras i antologin Malmö 2048 och projektet kommer att följas upp om 30 år. Hur blev det i verkligheten?

Tävlingen är öppen minst till och med november 2018, publicering av antologin kommer att ske under 2019. Bidraget bör vara mellan 2 000 och 12 000 ord.

Skicka ditt bidrag till manus@svenskscifi.se

Lycka till!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius

Kanske vill du gå en skrivarkurs sommaren 2018 för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå en skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!