Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 26 augusti 2018

Antar du skrivutmaningen?

Antar du skrivutmaningen?

Något jag ofta får höra är "Det är ju lätt för dig att skriva så många böcker per år, du som inte gör annat än skriver/har något annat jobb."

Imorgon börjar min "jobbtid". Då ska jag föreläsa/hålla skrivarkurser varenda vecka fram till jul, förutom när jag är på Bokmässan i Göteborg en vecka, i min monter B09:20.

För att kunna ge ut 4-6 böcker per år skriver jag lite varje dag. Ibland lite mer, ibland lite mindre, ibland blir det faktiskt ingenting skrivet.

Men för att klara av att ha boksläpp på min nya bok på Island i maj, MÅSTE jag se till att skriva lite varje dag.

Därför vill jag utmana dig att också skriva varje dag, då får jag lite piska över mig att prestera. Jag hoppas att du kommer att inse vilken stor skillnad det gör om man sätter sig en stund varje dag för att få ner några ord. Det behöver inte vara så många ord, det viktigaste är att du skriver.

Under skrivarkurserna på Färgargården i Eringsboda brukar jag berätta för deltagarna om en person jag mötte, som under flera år hade velat skriva en bok. Till slut bestämde personen sig för att stänga av tv:n två timmar tidigare varje kväll för att istället skriva. Ett år senare låg boken hos bokhandlarna. Låter det som en saga? Det är ingen utopi, utan fullt möjligt.

Nå, antar du utmaningen att skriva lite varje dag?



Här hittar du Skrivtips som kan hjälpa dig på vägen.



Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!