Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 23 september 2018

Boken är svår att lägga ifrån sig Tsunamikatastrofen i Lissabon

Boken är svår att lägga ifrån sig Tsunamikatastrofen i Lissabon

"Min bästa bok!" Det är vad jag hela tiden säger om Tsunamikatastrofen i Lissabon, och kanske kan alla de positiva omdömena om boken bekräfta mina ord. Nu är det Lillemor Sunnegård som läst och tyckt till om boken och ger den en solklar 5:a av 5 möjliga. Nedan kan du läsa vad hon skriver om boken.



"Nu har jag läst klart boken. Boken är svår att lägga ifrån sig så jag hade hoppats kunna läsa den fortare men har börjat få problem med att läsa böcker, efter en 10-15 minuter får jag fruktansvärt ont i huvudet och då går det inte att fortsätta. Som tur är finns väldigt gott om ljudböcker. 

Det bästa med boken är alla minnen som kommer tillbaka från det andra böckerna och glädjen man känt sen man var liten. Sättet du beskriver djuren på som gör dem till en familjemedlem, som man bryr sig om och inte bara ett djur som utfyllnad. Hur du beskriver platserna som får en att känna sig som om man är där själv och ser det framför sig. 

Jag tyckte boken var väldigt spännande man oroade sig för flera av karaktärerna, även Theo och Ramona (även om man vet att de kommer klara sig). Man kan inte låta bli att undra hur det gick alla de stötte på, och hela staden. Man fastnar så för karaktärerna att man vill veta hur det gick för dem senare.

Jag hade aldrig hört talas om Tsunamin och jordbävningarna i Lissabon innan jag läste boken så det skulle jag väl absolut säga att jag lärt mig något nytt. 

Jag ger den precis som de andra böckerna jag läst en solklar 5:a." Lillemor Sunnegård
 
Tack Lillemor! Du vet vad du talar om, eftersom du har läst många av Theo och Ramonaböckerna.

Blev du nyfiken på boken och vill läsa den? Fråga efter den hos din bokhandlare och be dem ta hem den, eller biblioteket. Annars så finns den hos alla nätbokhandlare, till exempel Bokus.

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!