Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 13 september 2018

Min FEMTIONDE bok Spöket på Torpa Stenhus men även min 100e

Min FEMTIONDE bok Spöket på Torpa Stenhus. Äntligen är den här!

Äntligen fick jag hålla min FEMTIONDE (50:e) bok i handen, Spöket på Torpa Stenhus. När jag började min karriär som författare 1997 kunde jag aldrig drömma om att skriva så många böcker. Nu är jag där och målet är 100 böcker innan jag dör. Jag skriver på!

Det som var roligt med att komma hem från föreläsningsresan till Eksjö och få hålla Spöket på Torpa Stenhus, var att även min debutbok Tillbaka till Pompeji, som kom ut 1997, hade tryckts om, vilken gång i ordningen minns jag inte, men många gånger är det. Min allra första bok och min 50:e bok som på samma gång. Det kändes stort.

När jag sätter in böckerna i min hylla numrerar jag dem även i förhållande till alla andra böcker som står där. Det jag upptäckte då fick mig att vilja fira med ännu mer champagne.

Här är alla mina böcker som jag har gett ut. Mina allra första bok som jag skrev när jag var åtta år sticker ut högst upp till vänster, ett rödvitt skrivhäfte. Den är inte inräknade i de femtio. Sedan kommer alla utgivna böcker, alla upplagor, alla utländska titlar, ända ner till Tillbaka till Pompeji och Spöket på Torpa Stenhus. När jag skrev in numren i Torpa Stenhusboken var det som en låga av glädje rusade genom kroppen. Min 50:e bok blev den 100:e boken i bokhyllan. WOW!

Lite kändes det som om jag redan hade nått mitt mål om 100 böcker, som om jag kunde gå i pension. Men du känner väl mig vid det här laget, jag kan inte sluta skriva. Idag ska jag njuta av att skriva på Staden på andra sidan Pyramiden och få den klar så att den kommer ut före jul. Ett nytt mål att sträva mot, min 51:e bok.

Jag hostar, nyser och snörvlar medan jag skriver. Ögonen tåras av förkylningen, så jag får göra paus för att torka bort tårarna, annars ser jag inte skärmen. Tror inte det blir något långt skrivpass idag.

Önskar dig en fin dag och att du får vara frisk. Att var förkyld är inte kul.

Blev du nyfiken på böckerna kan du fråga efter dem hos din bokhandlare, så tar dem hem böckerna till dig. Annars hittar du böckerna hos nätbokhandlarna, till exempel hos Bokus: Spöket på Torpa Stenhus och Tillbaka till Pompeji.

Igår hade jag ett inlägg där Svenljunga Tranemo tidning kallade mig Äventyrsförfattare, det tyckte jag om. Läs artikeln på länken ovan.

Kramisar från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!