Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 30 oktober 2018

Kimselius skrivarkurs var precis lika bra som de säger

Kimselius skrivarkurs var precis lika bra som de säger

I lördags höll jag skrivarkurs hos Studieförbunden Vuxenskolan i Karlskrona. Sex alerta, härliga kvinnor bildade fin gemenskap och jag tror att de kommer fortsätta skriva tillsammans, om allt går som planerat.

Att se hur snabbt de kastade sig över papper och penna och började skriva gjorde mig jätteglad och vilka texter de åstadkom. WOW! Tänk att det finns så många begåvade människor.

Mitt under kursen kom vaktparaden förbi, trummornas taktfasta slag hördes långt innan de marscherade förbi våra fönster. Det var bara jag som såg ut genom fönstret och fotograferade, de andra var för upptagna med att skriva.

Omdömen om kursen
Det är alltid lika nervös att be skrivkursdeltagarna skriva vad de tyckte om kursen. Att då få höra "Din skrivarkurs var precis lika bra som de säger!" värmer hjärtat och mitt leende var lika brett som samtliga kursdeltagares när de lämnade lokalen, helt slutkörda av mina övningar.

Åsa
"Jag känner verkligen att kursen hjälpt mig att hitta en glädje igen att skriva. Jag har också förstått att det är okej att skriva en bok på mitt sätt, jag måste inte följa någon annans regler. Kursen har också hjälpt mig inse att jag måste tro på mig själv och det jag åstadkommer."


Jessica
"Denna kurs har varit superkul och oerhört inspirerande! Jag kommer definitivt ta tid för mitt skrivande då detta varit en påminnelse om hur mycket jag älskar det! Dina övriga kurser är ju såklart jättelockande att gå på och jag hoppas att detta inte är det sista vi ser av varandra. Efter denna givande dag tänker jag åka hem och mysläsa Mysrys och se till att fortsätta jobba på min dröm om att bli författare. Du är en sann förebild och du har visat mig och så många andra att det är möjligt att drömma stort och lyckas. Tackar innerligt för denna fina dag!" 

Jenny
"Snabb och intensiv kurs på 7 timmar. Hoppas att allt det som du, Kim, har lärt ut kommer till nytta och att tillfälle kommer för mig att ta en ny kurs igen. Mycket intensiv och mycket rolig. Kul med ny bekantskap och väntar på att se hur vårt skrivargäng kommer att ta sig fram. Tack!"

Kerstin
"Skrivarkursen med Kim Kimselius har varit en mycket givande kurs. Intressant, har lärt mig mycket, fått svar på många frågor, inspirerande och rolig. Tiden har gått så fort! Trevliga och intressanta kurskamrater, har verkligen sett fram emot denna dag som blev så givande. Kim är en fantastisk mentor, bra på att lära ut sina kunskaper. Tack för allt!"

Anonym
Kursen har varit väldigt lärorik och inspirerande. Bra, praktiska övningar som visar att vi faktiskt kan skriva och hitta inspiration i ögonblicket. Kunnig kursledare som gett bra feedback och mersmak. Tusen tack, Kim!" 

Kristin
"Det var mycket givande, hoppfullt och roligt. Jag har en känsla av inspiration och en känsla av att 'allt är möjligt'. Kursen var över förväntan även om jag läst alla goda ord innan. Jag är glad att jag gick den och har träffat personer här som jag vet att jag kommer träffa fler gånger. Tack så mycket Kim! Nu vill jag läsa alla dina böcker också."

Med alla de här positiva orden inom mig ser jag fram emot helgens skrivarkurs på Färgargården som börjar nu på torsdag. Jag har fortfarande någon plats kvar ifall du har möjlighet att med kort varsel hoppa på kursen. Ser fram emot att inspirera ännu fler personer att känna lika stor glädje i att skriva som jag gör.

Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!