Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 1 november 2018

Mörkt ute men sol i sinnet

Mörkt ute men sol i sinnet

Det där med att vrida klockan hit och dit är riktigt pestigt. Nu föreslås det att vi ska ha "sommartid" året om. När de intervjuade folk om vilket de ville ha var det flera som sa "sommartid" eftersom det var så mycket skönare på sommaren... Vad tror de... Att om de väljer att förlora en timma av sitt liv, så får de sommar året om? Nej, klockan är tolv när solen står högst på himlen, och här i Sverige skiftar årstiderna oavsett om vi har sommartid eller ej.

Just nu har vi den normala tiden, då klockan ställs efter solen. Ännu har varken jag eller hundarna vant oss vid att få tillbaka den timma som stals av oss i början av året. Hundarna vaknar alldeles för tidigt för att få mat och gå morgonpromenad, jag försöker vara uppe längre för att komma in i rytmen, men det är inte lätt när jag ändå blir väckt tidigt dagen därpå.

Även om det idag är en dimmig dag, då dimman sträcker sig från grässtråna till långt över trädtopparna, är det sol i sinnet. Idag börjar årets sista skrivarkurs på Färgargården. Jag ser fram emot att träffa nya skrivsugna personer för att inspirera dem.

Det har varit en ordrik vecka, då jag fått mycket skrivet. Det känns bra. Jag vet att jag gärna hade fortsatt skriva på Staden på andra sidan Pyramiden hela dagen, men allt har sin tid. Kanske jag hinner en stund innan skrivkursdeltagarna anländer.

Just nu känns det som om det är en ny början. Jag kommer att få lära känna nya människor, inspirera och inspireras. Men det är inte bara därför det känns så, jag kan inte förklara varifrån känslan kommer, bara av något som spirar inom mig, en sol och glädje som finns där inne, trots mörkret utanför.

Bilden i dagens blogginlägg tog jag en dag när himlen brann. Det var en mäktig syn att se hur "eldslågorna" flyttade sig över himlen allteftersom solen ändrade läge.

Nu ska jag gå ut med hundarna, därefter förbereda inför skrivkursdeltagarnas ankomst, göra fint i Färgargården. Vi har skräcktema i våra berättelser den här helgen. Passande för Allhelgonahelgen, eller hur?

Ha en fin dag!


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!