Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 19 november 2018

Kimselius får mig verkligen att älska vår historia Spöket på Torpa stenhus

Kimselius får mig verkligen att älska vår historia Spöket på Torpa stenhus

Älskar verkligen att få veta vad läsarna tycker om mina böcker. Nu är det Kerstin Svensson som har tyckt till om Spöket på Torpa Stenhus, en bok hon kommer att läsa för barnbarnen också. Tror de kommer att älska spökhistorien i boken, även om de omedvetet också får en stor dos av vår svenska historia.

 

"Här kommer vi tillbaka till Gustav Vasas tid. Kim får mig verkligen att älska vår historia genom allt som Ramona och Theo och Robert får vara med om. Leva sig in i hur det var på den tiden. Kalla kårar längs ryggraden får man lite då och då.

Den var lite läskig med flickan som hade fått dö i det lilla utrymmet. Förstår att spökena ger sig till känna till vissa människor för att få komma vidare. Lille Gustav som ville ha en hand han kunde lägga sin hand i. Gick lite kalla kårar när man läste det. Ska läsa den för mina barnbarn. Jag ger den 5 stjärnor av 5 möjlig." Kerstin Svensson

Tack för den fina recensionen Kerstin.

 

Tyckte du boken lät spännande? Fråga efter den hos din bokhandlare, eller på biblioteket. Annars finns den hos nätbokhandlarna, till exempel Adlibris, Bokus och Akademibokhandeln.


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!