Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 24 november 2018

Leah Quiller Uppgörelsen av Ramona Fransson

Leah Quiller Uppgörelsen av Ramona Fransson

Ramona Fransson har tidigare skrivit deckare som utspelar sig på Tjörn, men i mitt tycke slår böckerna om Leah Quiller alla de tidigare böckerna. Trots att jag även har tyckt mycket om dem.

Starka personporträtt, tät intrig och spänning genom hela boken. Kan en trilogi bli bättre än den här?

Tredje boken, Uppgörelsen, är lika skrämmande skildrad som de tidigare böckerna. Även om jag gärna vill läsa mer om Leah Quiller vet jag inte om jag skulle orka, eftersom Ramona Fransson skildrar händelserna så levande att det gör ont i mig. Jag har suttit som på nålar genom hela den här serien, jag har bara väntat på att något hemskt skulle hända huvudpersonen och det händer.

Älskar upplösningen på trilogin, tack för det Ramona Fransson!

Jag rekommenderar dig varmt att läsa den här boken, men jag tycker definitivt att du ska läsa de två tidigare böckerna först! Läs dem!


Detta är den avslutande delen av trilogin Kriminalkommissarie Leah Quiller skipar rättvisa två gånger Uppgörelsen.

Kriminalkommissarie Leah Quiller har vid ett flertal tillfällen varit hemma på sitt gods på Österlen, där hon alltid är känd under sitt rätta namn grevinnan Caroline von Steinberg, och för varje gång får hon en större längtan att återta sin rätta identitet. Men hon vet också att för att återfå friheten måste hon hitta mannen som både våldtog och misshandlade henne brutalt och lämnade henne att dö i ett dike. Vid en av festerna hos en granne på Österlen möter hon återigen sin före detta make, Tom Hillman, och den här gången visar han upp en arrogant sida hon aldrig tidigare sett. Han chockar henne med att påstå att han vet vem som våldtagit och misshandlat henne för femton år sedan. Leah vill inte tro på honom, men beslutar sig för att ta reda på om det verkligen kan vara sant.

Ramona Fransson har tidigare skrivit elva verklighetsbaserade deckare med spaningschef Greger Thulin och de utspelar sig på Tjörn och i Göteborg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Den får fem stjärnor av fem möjliga.

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, eller ditt bibliotek. Du hittar även boken hos nätbokhandlarna, till exempel hos Adlibris, Bokus, Akademibokhandeln.


Kram från Äventyrsförfattaren Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!