Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 13 januari 2019

En riktig bladvändarbok Skräckresan med Titanic av Kimselius

En riktig bladvändarbok Skräckresan med Titanic av Kim M Kimselius

När det kommer sådana här mejl får vardagen guldkant. Underbart att de historiska äventyrsböckerna om Theo och Ramona har hittat till en ny läsare. En person som tycker om att läsa och kommer att lära sig mycket från de 29 fristående böckerna som hittills har kommit ut i serien. Nedan kan du läsa vad Helene och Niklas Lundgren tycker om Skräckresan med Titanic.


"Jag måste bara få tacka dig för en härligt spännande högläsningsbok. Min läshungrige 9-åring har snöat in på allt som handlar om Titanic och i det skedet kom vi över din bok, som vi nu har upplevt tillsammans. En riktig bladvändarbok, även om det är ett fruktansvärt tragiskt öde. Väldigt fint och intressant med faktadelen om passagerarnas öden på slutet. Åh vad jag grät när jag läste om Molly Brown - vilken hjältinna! 
Nu ser jag och min son framemot att plöja fler av dina historiska äventyrsböcker."
Helene och Niklas Lundgren

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller på ditt bibiotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim


Vad roligt att du läser min blogg. Kommentera gärna vad du tycker om det här blogginlägget. Mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Om du vill veta mer om mig och mina böcker kan du kika in på min hemsida www.kimselius.se.

Om du vill köpa Kim M. Kimselius böcker hittar du dem här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!