Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 31 mars 2019

Glädjande och överraskande upptäckt

Glädjande och överraskande upptäckt
Bläddrade i lördagstidningen vid frukosten och såg barnens bokrecensioner i BLT. Alltid intressant läsning. Till min glädje upptäckte jag min bok Faraos förbannelse. Jippi!(Fick just meddelande om att den här artikeln om boktips även finns med i Eskilstunakuriren. Åh, så roligt. Tack Leila för den upplysningen!)


Jag blir lika barnsligt glad varje gång jag upptäcker att någon av mina böcker nämnas i något sammanhang.

Som häromdagen när jag fick reda på att Sofia Pulls i sin avhandling om skrivhandböcker hade nämnt båda min handböcker om skrivandet: Att skriva med glädje och Att hitta glädje i skrivandet och pratat väldigt bra om båda böckerna.

Eller som när folk på Facebook ber om lästips till vissa åldrar och mina böcker ofta nämns. Det känns alltid lika bra och peppar mig att skriva.

En bra start på dagen, som gav energi att gå Karlsnäsrundan på 3 kilometer trots dundrande huvudvärk. Något som gav energi att jobba med min bok när jag kom tillbaka.

Tänk på det när du läser en bok, dina ord lyfter författaren om du berättar vad du tycker om den.

Skriv gärna och berätta vad du tycker om de av mina böcker som du har läst!

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!