Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 2 april 2019

Anlänt Vänersborg

Anlänt Vänersborg

Körde hemifrån i morse och anlände Vänersborg efter en lång bilresa i soligt väder. Många långtradare ute på vägarna, fler än vanligt tyckte jag, men det kanske är så det är nuförtiden.
Efter att ha suttit i bilen större delen av dagen hade jag spring i benen och viljan att uppnå minst 10.000 steg. Därför gav jag mig av på upptäcktsfärd. Jag vandrade utefter vattnet och njöt av livet.

Hälsans stig hette den här rundan och när jag gick den rann bilturen ur mig och energin återvände.

Ibland stannade jag upp och bara andades. Hälsade på de äldre som satt på bänkarna utefter stigen, såg på hundarna som fick sin motionsrunda och log.

Jag rundade kyrkogården och på vägen tillbaka gick jag in och utforskade de gamla gravstenarna. Så vacker kyrkogård!


Här vände jag ansiktet mot havet och njöt av vattnet och solen.

På andra sidan ligger hotellet. Nu ska jag bara över vattnet också...

Tillbaka på rummet. Så här fin utsikt har jag. Nu ska jag skriva autografer och förbereda morgondagens föreläsningar i Mellerud, dit jag kör vidare till imorgon.

Att vara författare är ett enda stort äventyr, men det är också långa, intensiva dagar.

Ha en fin kväll!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!