Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 27 mars 2019

När det enda jag vill göra är att skriva

När det enda jag vill göra är att skriva

Föreläsningar, läromedelsmässor, bokmässor. Våren är intensiv, med fullspäckat schema. Visst är det roligt, men det enda jag vill är att skriva.

Kanske just för att tiden inte finns som lockelsen är så stor. Eller så beror det på all inspiration jag får genom kommentarer, beröm och idéer folk delar med sig av till mig.

Just nu måste jag stjäla mig tid för att skriva, låta bli att sitta framför tv:n, inte läsa böcker, inte städa, bara skriva de få stunder jag har kvar av dygnet när jag kommer hem. Precis som alla andra som arbetar heltid. Men jag har haft förmånen att även dagtid fått arbeta med det jag älskar: orden, böcker, människor.

Inom mig tickade en ny berättelse igång i måndags när jag var på Korpadalsskolan och föreläste. Den fortsätter byggas upp i huvudet, medan ännu en berättelse poppar upp, en gammal som jag arbetat med i flera år lite då och då. Plötsligt vill den göra sig hörd och jag lyssnar, ger den tid att få ur sig sina rader, för att stängas in i datorn för ett tag, några månader eller år, tills det är dags igen.

Om jag fick bestämma, dumt att säga så, för det är ju jag som bestämmer, egentligen. Men i alla fall, om jag fick bestämma skulle jag skriva böcker dygnets alla timmar, med avbrott för promenader och kanske lite mat. Jag är lite kluven i min vilja, för jag vill ju träffa människor också, vara ute och föreläsa och bli inspirerad. Ibland önskar jag att jag kunde klona mig.

Snart dags att börja packa väskan för en resa till Dalsland och föreläsningar/skrivarkurser i en ny skola. Och du vet vad jag kommer att göra på eftermiddagar/kvällar på hotellet? Just det! Jag kommer att skriva!

Ha det gott och skriv på!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.
  




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!