Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 26 april 2019

Det känns som om jag redan har sagt allt

Det känns som om jag redan har sagt allt

Alltsedan 2009 har jag bloggat om skrivprocessen, lämnat skrivtips, berättat om min författarvardag och mina researchresor. Läsarna har fått följa mina böcker, från första början till slutet.

När jag skulle skriva dagens blogginlägg kändes det som om jag redan hade sagt allt. Jag har berättat hur det går till att skriva en bok, lämnat massor av skrivtips, berättat om agenter, lektörer, spökskrivare och mycket mycket mer. Vad finns det kvar att berätta?

Se där, nu dök nya idéer upp. Det är så jag fungerar. Bara jag sätter mig vid datorn och börjar skriva, kommer orden, helt av sig själv.

Tror jag sparar de idéerna till andra blogginlägg, då får jag möjlighet att fördjupa mig i dem.

Nästa vecka passerar jag en mållinje i mitt vuxna liv. Det borde kännas skrämmande, men jag är faktiskt förväntansfull. Livet har så mycket att erbjuda, det gäller bara att inte sitta och vänta på det, utan att greppa tillfällen i flykten, att visa upp sig och berätta vem man är och vad man gör. Då kommer saker och ting att hända.

Ha en underbar fredag och en lika fin helg!

Kramisar Kim
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!