Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 16 april 2019

Många bollar i luften

Många bollar i luften

Nu på våren gäller det att vara fokuserad och försöka hinna med så mycket som möjligt.

Våren är här, med allt vad det innebär. Med 2 tunnland inhägnad tomt är det mycket att göra. Växthuset kräver också mycket arbete på våren. All jord har bytts ut och ny har körts in, rutorna tvättats och de blommande tomatplantorna står redo för att flytta in.

Våren innebär också många föreläsningar, många resor och övernattningar på olika hotell runt om i landet.

Det är också en tid då jag åker på research inför en ny bok.

Nya uppdragsförfrågningar.

Planering inför sommarens skrivarkurser, samt för Öppet Hus 3-4 augusti här hemma hos mig i Eringsboda, Blekinge.

Böcker ska färdigställas och skickas till tryck. Inlagor och omslag godkännas.

Kooikervalpen Kotten ska fostras.

Mejlen ska besvaras (tänk att jag aldrig kommer till botten av högen...).

Som författare gäller det att även hitta tid för skrivandet.

Under våren har jag skrivit fyra nya böcker, färdigställt ytterligare två, påbörjat ännu en och fått idéer till flera nya böcker.

Kanske inte så underligt att huvudet ibland känns sprängfyllt och värker...

Tack och lov för mikropauser. Det är de som gör att jag klarar av att göra så mycket på en gång. Små, korta pauser ute i solen med hundarna. Vända ansiktet mot vårsolen, dra lite ogräs i rabatterna, klippa lite sly. En bit i taget, då blir allt klart i tid.

Ändå blir det lite övermäktigt ibland. Du kanske har märkt att jag ibland hoppar över att lägga ut blogginlägg? Det är för att tiden helt enkelt inte har räckt till, eller om jag ska vara ärlig: jag har helt enkelt prioriterat bort det för att skriva.

Hur ser din vår ut?

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!