Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 29 maj 2019

Kommer du på Öppet Hus hos Kimselius 3-4 augusti 2019?

Kommer du på Öppet Hus
hos Kim M Kimselius
3-4 augusti 2019?


3 till 4 augusti 2019 har jag Öppet Hus här hemma hos mig Kolshult 28, Eringsboda, Blekinge

Vill du försäkra dig om att få exemplar av de nya böckerna kan det vara bra att berätta att du tänker komma. Då är chansen större att jag har tillräckligt många böcker hemma för att du ska få ditt signerade exemplar. Mejla Kim M. Kimselius, döp mejlet till ÖPPET HUS, eller skriv här i kommentarer att du planerar att komma.

Som du vet har jag inte längre alla böcker hemma, utan jag tar hem det antal böcker jag tror kommer att gå åt.

Redan nu har två titlar kommit ut: Staden på andra sidan Pyramiden och Historiens vingslag runt Färgargården.

Under Öppet Hus har jag boksläpp på FYRA nya böcker om allt går som planerat. Jag jobbar på!

Gästförfattarna släpper även de nya böcker samma helg (berättar mer om dem längre fram). Med andra ord händer det mycket spännande saker i mitt Paradis den helgen. Du kan läsa mer nedan på de tidigare inläggen om Öppet Hus.

Hoppas vi ses! Glöm inte berätta om du planerar att komma!




24 februari 2019
Då var det bestämd. Första helgen i augusti blir det Öppet Hus hemma hos mig, Kim M Kimselius. Till dess är tanken att jag ska ha presterat fler än de 50 böcker jag har skrivit och gett ut fram till nu. Med andra ord kommer det att finnas nya böcker att köpa. Någon av dem kommer förmodligen att släppas under de här dagarna.



ÖPPET HUS
3 TILL 4 AUGUSTI 2019
12.00-18.00
Hemma hos Kim M. Kimselius

I fredags träffades kärntruppen för Öppet hus. Våren hade kommit på avvägar och vi hade fått 10 cm snö dagen innan.  Det var soligt och vackert och vi plumsade i snön för att diskutera var allt skulle ske.

Här ser ni alla de som bollade idéer. Många av dem kommer att medverka under de båda dagarna i augusti.

Kim M Kimselius böcker till Bokmässepris
Självklart kommer mina böcker att finnas till försäljning med Bokmässepriser, eftersom vi gör det här istället för att åka till Bokmässan i september.


Gästande författare
Det kommer att finnas andra författare på plats för att visa upp och sälja sina böcker.


Aktiviteter för barnen
Eftersom vi även hade barn i kärntruppen kommer det att finnas aktiviteter för barn.


Aktiviteter för alla
Dessutom kommer vi att ha aktiviteter som passar alla åldrar, ung som gammal.


Kaffe och fikabröd
Vi kommer även att sälja kaffe och fantastiskt gott kaffebröd, bland annat kladdkaka som efterfrågades av de yngre, eftersom de vet hur god min kladdkaka är.


Korvgrillning
Det kommer även att finnas grillad korv till försäljning.


Välkomna!
Nu hoppas vi på fint väder och att alla mina läsare vill komma för att hälsa på, pussa på hundarna, besöka min skrivarlya och se hur jag bor.

Eftersom jag öppnar mitt hem första helgen i augusti för bokförsäljning, hoppas jag alla respekterar att inte komma övriga tider under sommaren.

Vi ses första helgen i augusti!

Hjärtligt välkomna


Blogginlägg:
Hemma hos Kimselius.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius


Kanske vill du gå en skrivarkurs för mig, Kim M Kimselius?

Du kanske vill gå min skrivarkurs på distans?


Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

Du kan läsa mer om mig och mina böcker på www.kimselius.se.




2 kommentarer:

  1. Hade varit jättekul komma, nu när jag äntligen är i Sverige igen. Jag har dock besök från Australien den tiden och kan tyvärr inte komma. Hoppas det blir något liknande nästa år?

    SvaraRadera
  2. Hej Lisbeth
    Om det blir lyckat i år kommer vi att ha Öppet Hus även nästa år. Håll tummarna för det.
    Kul med besök från Australien, ni får ha det så trevligt!
    Kram Kim :-D

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!