Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

fredag 27 september 2019

Bokmässan Boktips Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eve Chase

Bokmässan Boktips Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eve Chase






Av tradition brukar jag alltid ha boktips de dagar det är bokmässan. De närmaste dagarna har jag några riktigt bra böcker att tipsa dig om.

Idag, Bokmässans andra dag, vill jag berätta om Tillbaka till Black Rabbit Hall av Eve Chase.

Det här är en bok som jag önskar jag hade kvar att läsa, så mycket tyckte jag om den. Fängslande från första raden. Starka personporträtt och härliga miljöskildringar.

Berättelsen utspelar sig i Cornwall, England. Händelserna tar till stor del plats på det numera förfallna godset Black Rabbit Hall, som egentligen heter något annat. Det stora huset har fått sitt smeknamn av de svarta kaniner som syns runt godset i skymningen.

Det här är två parallella berättelser som knyts ihop i slutet och ger förklaring på alla hemligheter.  Två berättelser i olika tidsåldrar om unga flickor vars öden avgörs på Black Rabbit Hall. Det är en dramatisk berättelse, med spännande cliffhangers och oväntad upplösning.

Dessutom finns det en epilog som berättade om en händelse inne i boken som var mystisk inte bara för läsaren, utan även för personerna i boken. Sådana här slut gör att jag genast letar efter fler böcker av författaren.

För den som har sett serien Downtown Abbey är det lite av igenkänningsfaktor.

En riktig mysbok att krypa upp i soffhörnet med för att sträckläsa. Läs den!

Nu har jag letat upp ännu en bok av Eve Chase. Ser fram emot att läsa den.

Familjehemligheter på engelskt gods. En ödesdiger sommar. En lycklig familj som förändras för alltid. Sent 1960-tal, familjen Alton tillbringar somrarna i Cornwall, på sitt vackra men förfallna gods Black Rabbit Hall. De idylliska sommardagarna följer händelselösa på varandra tills tragedin en dag drabbar familjen och allt förändras.

Många år senare söker Lorna och hennes fästman efter ett slott att fira sitt bröllop på, och hamnar på Black Rabbit Hall, ovetande om att Lornas egen historia är sammanflätad med godsets.

Tillbaka till Black Rabbit Hall är en roman för alla som älskar Downton Abbey och Kate Morton. 


I år medverkar jag inte på Bokmässan i Göteborg. I ett blogginlägg tidigare i veckan berättar jag om mina 20 år på Bokmässan i ord och bild.



Den får fem stjärnor av fem möjliga

Blev du nyfiken på boken? Fråga efter den hos din bokhandlare eller ditt bibliotek, annars finns den på nätet, till exempel hos Adlibris, Bokus,  Akademibokhandeln eller Storytel.

För fler boktips kika in på Kimselius Boktips här på bloggen.

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!