Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 28 november 2019

En idéspruta

En idéspruta

Jag borde ha massor av spökskrivare som arbetar för mig, eftersom jag ständigt får nya idéer som poppar upp inom mig.

Ryktet säger att Nora Roberts, som är otroligt produktiv, har många spökskrivare, att hon lämnar en synops och spökskrivarna gör jobbet, sedan sätter hon den slutliga touchen på texten. Jag vet inte om det är sant, men det skulle vara något för mig. Tänk vad många böcker jag skulle få ur mig på kort tid, utan att behöva skriva alla själv. Men...

Att skriva är ju det största nöjet, eller hur? Det skulle inte vara roligt om någon annan skrev min idé, även om jag fick äran för texten. 

Ibland önskar jag att jag var en sådan som inte tänker alls, tänk vad mycket lättare livet hade, utan alla dessa karaktärer och idéer som slåss om att få komma ut.

Dags att ta itu med några av karaktärerna, för nu har de ledsnat på att stanna i huvudet, nu kräver de att bli skrivna.

En liten undran: Skulle du kunna tänka dig att ha någon/några som spökskrev dina idéer?

Ha en fin dag!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!