Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 18 februari 2020

Skräcken på Färgargården femte boken av skrivkursdeltagarna hos Kimselius

Skräcken på Färgargården femte boken av skrivkursdeltagarna hos Kimselius

Nu är det dags. Den här veckan går Skräcken på Färgargården iväg till tryckeriet. Det är den femte boken som jag har gjort tillsammans med skrivkursdeltagarna som har gått skrivarkurs hos mig på Färgargården i Eringsboda, Blekinge.

Det märks att många har gått flera år hos mig och varit med i många av antologierna i Färgargårdsserien, för berättelserna blir bara bättre och bättre.

Författarna till den här boken är jag, Kim M Kimselius, Lisa Stenberg, Åsa Persson, Karin Sallander, Carina Blid, Jane-Helene Berntsson, Susanne Lifjord, Alexander Nilsson, Marie Robé, Jenny Grand, Helen Boström, Linnéa Nilsson, Michaela Larsson, Pia Hansen, Marie Axelsson, Jenny Morén Karlsson, Julia Ejestrand Råsberg, Lars Gustafsson, Åsa Johansson, Lotta Träff.


Baksidestext till skräcken på Färgargården:
Vad är det egentligen som händer i den gamla Färgargården? Människor försvinner i allt större mängd från Eringsboda. Mystiska saker sker. Vem är det som är roten till allt det onda? En bok fylld av skräckhistorier som får håret att resa sig på dig. Läs och njut! Moahahaha....

Skräckfyllda berättelser av skickliga författare, gör att det här är en bok du inte kan lägga ifrån dig förrän den är slut.

Nu vet jag att det är fler än jag som går i väntans tider på att få sätta sin bok i bokhyllan, men ännu dröjer det.

Kunde bara inte låta bli att berätta hur stolt jag är över mina fantastiska skrivkursdeltagare.


Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!