Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 30 mars 2020

Det är nu du ska passa på att skriva

Det är nu du ska passa på att skriva

Många sitter i hemkarantän eller är permitterade från sina arbete så här i Coronatider.

Märker att många känner sig frustrerade och rastlösa. Det finns många sätt att tillföra dagen mening, ett av dem är att skriva.

Jag har alltid skrivit av mig, genom glädje och sorg. Många av  texterna har jag använt mig av i någon av mina 60 böcker.

Även om du inte har ambitionen att skriva en bok, kan det vara bra att skriva av sig.

Är din dröm att bli författare är det här bästa tillfället. Många filmer och böcker om pandemi är populära just nu. Kanske är det något även för dig att skriva om, men... Risken är att många andra skriver om just det, därför bör du skriva om något helt annat. Något unikt om du vill få chansen att slå igenom.

Hur gör man då för att lyckas?
Antingen sätter du dig bara och skriver. Eller så går du en skrivarkurs på distans. Du kan också läsa böcker om skrivandet för att ta till dig så mycket information som möjligt för att lyckas.

Här på bloggen hittar du även mängder av skrivtips som hjälper dig med ditt skrivande.

 
Böcker om skrivandet av Kim M Kimselius


Böcker om skrivandet av Tre Hattar: Kim M. Kimselius, Kristina Svensson och Lennart Guldbrandsson
10 misstag författare gör, 1:a boken i Tre Hattarserien
10 tips för att leva på din kreativitet, 2:a boken i Tre Hattarserien

Hoppas att de här raderna har inspirerat dig att ta itu med ditt skrivprojekt. Det är dags att sluta drömma och se till att förverkliga drömmen.
Lycka till!

Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!