Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

onsdag 29 april 2020

Sommarens skrivarkurser på Färgargården för Kimselius inställda pga Coronapandemin

Sommarens skrivarkurser på Färgargården för Kimselius inställda pga Coronapandemin

Det är med sorg i hjärtat jag måste meddela att sommarkursen är inställd. Jag har vridit och vänt på det och in i det längsta hoppats att det skulle kunna vara möjligt att hålla kursen.
Ett telefonsamtal fick mig att bestämma mig. Utifrån det samtalet kändes det som om invånarna i Eringsboda är rädda för att skrivkursdeltagarna ska dra med sig Coronasmittan till byn, eftersom vi hittills är förskonade från pandemin.
Samtidigt börjar Coronapandemin nu att sprida sig sakta, men säkert, i Blekinge och vem vet hur det ser ut i byn när det är dags för skrivarkurserna?
Sedan 2014 har jag haft skrivarkurser på sommaren, ibland fem kurser per sommar. Som du förstår kommer det att bli en mycket annorlunda sommar för min del.
Normalt brukar mycket av det vi odlar användas under skrivarkurserna. Självklart har jag räknat med det även i år och planerat för skrivarkurserna när jag satte fröna i vintras. Det innebär att vi i stort sett kommer att leva på grönsaker i sommar.
Ingenting är sig likt på grund av Covid 19...
Det är tur att jag har mina distanskurser, som bara blir fler och fler på grund av Coronapandemin.
Från början hade jag bara distanskursen Hitta glädje i skrivandet.
För några veckor sedan startade jag distanskursen Skriv om ditt liv.
Efter inställda skrivkurser hos Studieförbundet Vuxenskolan, håller jag även två distanskurser för dem.
Det finns önskemål om fler distanskurser i andra ämnen och så fort jag får en stund över ska jag se till att förverkliga de kurserna.
För många står livet stilla och de flesta bara väntar på att allt ska återgå till det normala. Jag tror inte att det någonsin blir normalt igen. Visst blir det vardag, men inte så som vi är vana vid.
Jag kommer att sakna mina skrivkursdeltagare grymt mycket i sommar. Deras skratt, deras sprittande entusiasm och alla ord de formulerar. Vi brukar göra en novellsamling tillsammans varje år. För någon månad sedan kom Skräcken på Färgargården ut. En rysligt bra bok. Många har gått flera år på mina skrivarkurser och det märks på deras berättelser.
I år hade vi kärlek som tema på skrivarkursen och just nu behöver världen mycket kärlek.
Var rädd om dig! Det kommer en dag imorgon också.
Kramisar Kim
Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius
   

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet och distanskurs Skriv om ditt liv för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

 
Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka! 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!