Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 17 november 2020

Kommer orden när mörkret sänker sig?

Kommer orden när mörkret sänker sig?

Många tycker det är mysigt när det är mörkt och de kan kura ihop sig inomhus och låta orden välla fram. Jag önskar att jag tillhörde dem.

NaNoWriMo pågår hela november. Jag undrar om det är för att uppmuntra folk att skriva, på grund av att de inte tycker om att skriva när det är mörkt. 

Eller kanske det är för att det är så många som tycker om att skriva när det är mörkt ute.

Vad tycker du? När skriver du bäst?

Jag skriver bäst när solen skiner, när det är varmt och skönt. Gärna sittandes utomhus i skuggan. Helt okej att sitta inne, bara jag vet att jag kan ta en runda när lusten kommer. Det ger energi.

Novembermörkret sänker mig och orden vill inte komma, inte lusten att sitta still för att skriva heller.

Ändå skriver jag. Bara för att jag måste. Att skriva är för mig som att andas, oavsett vad det är för tid på året.

Just nu längtar jag intensivt efter att det ska vända och vi ska gå mot ljusare tider. Jag försöker få undan alla måsten, betar av mejlhögarna, städar undan pappershögarna, allt det där som tar tid från skrivandet. Men det måste göras. Att se alla obesvarade mejl, pappershögarna som växer på skrivborden, det är stressande och stjäl ord.


Jag försöker programmera om mig till att älska mörkret, att vilja skriva mer när mörkret sänker sig utanför fönstret. Men det enda jag vill i det läget är att krypa upp i soffhörnet med en bra bok, tillsammans med Kiara och Kotten.

Är det bara jag som känner så?

Kramisar Kim

Författare, Skrivkurslärare, Föreläsare och Låtskrivare

Copyright Kim M. Kimselius  

Vill du utvecklas i skrivandet har du möjlighet att gå distanskurs Hitta glädje i skrivandet, distanskurs Skriv om ditt liv samt Fortsättningskurs Skrivglädje för mig. Eller någon av mina skrivkurser på Färgargården i Eringsboda.

Vad roligt att du läser min blogg.  Lämna gärna en kommentar längre ned i det här inlägget.  Eller mejla Kim M Kimselius. Välkommen tillbaka!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!