Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 22 augusti 2010

På liv och död i andra världskriget skugga

Nu kan du se grovskissen för femtonde boken om Theo och Ramona (tänk att jag har skrivit så många böcker om dem): På liv och död i andra världskrigets skugga.

Så här lyder utkastet till baksidestexten:

En judestjärna kastar Theo och Ramona in i andra världskrigets fasor. Till deras förvåning har någon annan rest med dem i tiden, en person som ställer till det rejält för dem i sin okunnighet om tidsresor. De hamnar direkt i allvarliga svårigheter som bara har en enda utväg: Döden!

Boken utkommer först augusti 2011.

Du har nu möjlighet att följa arbetet med boken här på bloggen. Kika längst ned på höger sida under Etiketter och leta efter etiketten På liv och död i andra världskrigets skugga, så hittar du lätt alla blogginlägg om boken. (Det gäller samtliga böcker och inlägg, leta under etiketter på det du söker, då hittar du allt jag har skrivit om det.)

Vill du ha chans att vinna boken när den kommer ut ska du lägga till dig som bloggföljare här på min blogg. Så fort boken kommer från tryckeriet lottas några exemplar ut till de som följer min blogg offentligt. Men... det är ju ett tag fram till dess. Innan denna bok lottas ut kommer Kimberlie - Främlingar att lottas ut här på bloggen. Missa inte den chansen!

Kramisar Kim

10 kommentarer:

  1. Så oehört produktiv du är Kim! Jag är full av beundran. Den här tror jag kommer att bli riktigt spännande!

    SvaraRadera
  2. Tack Monika! Jo inspirationen flödar och det gäller att hänga på och skriva så tangenterna glöder. Den blir mycket spännande, jag lovar! Kram Kim

    SvaraRadera
  3. Det låter som en riktigt spännande bok.
    Jag lyckades tyvärr inte ta mig till Lund i helgen men hoppas att det snart dyker upp en ny chans, det skulle verkligen vara kul att ses på riktigt :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh, det ska bli spännande att få följa hela processen!

    SvaraRadera
  5. Så spännande det ska bli att få läsa denna boken.
    Andra världskriget är en historisk händelse som jag läst mycket om. För ett par år sedan var vi i Polen (Gdansk) på ett koncentrationsläger, fruktansvärt hemskt men intressant.
    Ska bli kul att få följa ännu en bok som blir till.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie, ja, det kommer att bli en mycket spännande bok. Klart jag kommer fler gånger till Skåne. Nästa gång jag signerar på Gleerups är under Litteralund. Men jag dyker upp fler gånger. Kram Kim

    Hej Helena. Det är roligt att någon följer processen med böckerna, det inspirerar. Kram Kim

    Hej Jessica. Det känns som om många har längtat efter den här boken. Jag har också besökt koncentrationsläger, Dachau. Det var en skrämmande och ohygglig upplevelse. Sedan dess har jag burit en bok inom mig. Kul att även du vill följa arbetet med den nya boken. Kram Kim

    SvaraRadera
  7. Jag längtar SÅÅÅ mycket!
    Ska bli kul att få läsa den,
    men jag måste ju vänta så länge!!!

    Kramisar Moa

    SvaraRadera
  8. Hej Moa
    Trodde du längtade efter Boudicas strid mot Romarna... För det dröjer ett helt år innan På liv och död i andra världskrigets skugga kommer ut! Vi ses på bokmässan! Kramisar Kim

    SvaraRadera
  9. Du är verkligen otroligt produktiv. jag imponeras:) ha en fin torsdag
    kram
    Emma

    SvaraRadera
  10. Tack Emma. Tiden räcker inte till för alla de berättelser som ryms inuti mitt huvud. Ha en fin dag du också. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!