Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

söndag 22 augusti 2010

Veckan som flytt sin väg alldeles för fort

Nu börjar det igen, tiden snurrar på allt fortare och fortare. Mycket beroende på att signeringarna och föreläsningarna har börjat vilket innebär många resor.

Veckan som gick har varit en enda lång resa för mig. Inte en dag har gått utan att jag har suttit i bilen på väg någonstans.

Först reste jag till Kalmar med Pluto, eftersom han sedan en tid tillbaka har problem med en njurinfektion och det var dags för kontroll. Det tar 1,5 timma till djursjukhuset hemifrån mig. När jag kom tillbaka hem packades bilen om och jag reste till Göteborg med alla hundarna. Nu för att träffa min kusin Lars-Olof med sambo Elisabeth. Det var dags för Theos begravning. För dig som inte vet kan jag berätta att Theo är helbror med min hund Pluto. Hela valpkullen, som jag har fött upp, har fått namn efter min bok Tillbaka till Pompeji. Theo dog för några veckor sedan av värmeslag, bara 4,5 år gammal.


Tror att det var ett bitterljuvt möte med mina hundar för Lars-Olof och Elisabeth, husse och matte till Theo. Det var första gången vi träffades utan att deras hund, min "lilla" älskade valp Theo var med.






















Det har varit en både glädjens och sorgens vecka, med många mil bakom ratten. Igår avslutade jag resandet med att åka till Akademibokhandeln Gleerups i Lund för att signera. Cirka 25 mil en väg...
Signeringen blev verkligen en glädjens dag, med många fans, många nya läsare och många goa, glada skratt.

Känner mig lite restrött och är glad att jag nu inte ska resa iväg förrän på onsdag igen och sedan ännu en signering och föreläsning på lördag. Full fart med andra ord.

Hittade de här underbara orden som står för mycket av vem jag är:


All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am


Orden är hämtade från den här bloggen.

Jag tycker om när det händer mycket, men också när tiden stannar upp och jag blir ett med nuet, vilket ofta sker när jag skriver på mina böcker. Något jag tänker göra nu!

Kramisar från Kim

2 kommentarer:

  1. Oj, dog han av värmeslag. Stackars dig! Jag älskar verkligen Berner Sennen hundar men tyvärr kan man ju knappast ha dem här på Sicilien där det är så varmt.

    Gillar verkligen dikten. Man ska vara stolt över sina rynkor :-) Jag försöker intala mig det iallafall ;) Roligt med boksigneringarna oxå.

    Massor av kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Hej Helly. Förstår att det inte fungerar med Berner i den värmen, om man inte gör som jag gör: rakar av pälsen på mina hundar på våren. De ÄLSKAR det!

    Jag ÄR stolt över mina rynkor, det är bara dubbelhakorna jag inte är riktigt sams med. Kramar från Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!