Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

lördag 21 augusti 2010

Signering Akademibokhandeln Gleerups i Lund augusti 2010

Oj, vilken intensiv och rolig dag det har varit. Idag har jag varit och signerat mina böcker hos Akademibokhandeln Gleerups i Lund. Det är en butik som alltid är fylld med folk i alla åldrar.

När jag kom in i butiken en halvtimma före jag skulle signera, satt en man i en stol där mitt signeringsbord stod. "Han väntar nog på mig", tänkte jag, men slog genast bort tanken som "dumheter".

Men det visade sig att han faktiskt väntade på att jag skulle komma och signera boken Tillbaka till Pompeji.

Därefter kom Kristina och Samuel med lillebror. Både mamma och Samuel är stora fan till mina böcker. Kristina har startat gruppen Kim M. Kimselius fanklubb på Facebook.



Det dröjde inte länge förrän Roxana som har fanbloggen kimseliusbooks också kom. Hon fick i uppdrag att fotografera dagens signering och det blev MÅNGA foton. Tack Roxana!


















Visst är det underligt att "folk drar folk". Det är nämligen så att om någon stannar till vid mitt bord, då kommer det genast flera och tittar intresserat på böckerna. Antar att det är detsamma för mina författarkollegor!?


















Det var väldigt intensivt ett tag, med båda nya och gamla läsare. De allra flesta köpte Theos Pompeji, men även flera andra titlar.






















De flesta köpte både 3 eller 6 böcker, så det blev mycket att signera.




















En del läste noga igenom baksidestexterna innan beslut fattades.























Eftersom alla baksidestexter är spännande blev det svårt att välja och Moa fick med sig tre nya böcker hem.


















På Gleerups bokhandel i Lund har jag en alldeles egen hylla med mina böcker där mitt namn står. Något som känns otroligt roligt. Nu har jag så många böcker att de har en hel vagn med mina böcker när jag signerar. En mäktig känsla att stå bredvid alla böcker och känna "Tänk, alla de här har jag gjort!" Måste medge att jag känner mig väldigt stolt.























Roxana har redan läst alla mina böcker, många gånger, men ändå passar hon på att bläddra igenom och läsa favoritavsnitten igen. I sin egen bok, som hon hade med sig för att få signerad.























Till slut dök Linda också upp. Även hon är en stor fan till mina böcker och har fanbloggen kimseliusfan.





















Linda hade en jättefin present med till mig. Eftersom hon vet att jag samlar på grisar hade hon köpt luffarschack med grisar som pjäser. Ursöta. Tack snälla Linda! Jag blev så glad!!!























Det var inte många lugna ögonblick vid signeringsbordet, vilket jag älskar! Vill ha fart och fläkt, diskutera böcker, ta del av andra människors liv, berättelser och tankar. Det är en bit av tjusningen med att signera: att träffa så många olika personer.





















Det blev många autografer skrivna.





















Någon sa att jag inte behövde signera alla böckerna, om jag tyckte det blev för jobbigt. Inte då! Jag älskar att signera mina böcker och skulle ha kunnat signera många fler.




















Eftersom Roxana hade ansvaret för min kamera passade hon på att ta denna fina bild på sig och Linda. Givetvis med den senaste boken om Theo och Ramona med i bild: Boudicas strid mot Romarna. Boken som båda älskar och säger är den bästa bok jag har gjort. Bättre än Twilight var det någon av dem som sa.























Här är några av mina fans, alltid lika glada och det gör att jag blir så glad.


















Här ser du Roxana, Mats som illustrerat de senaste böckerna, jag och Linda.



















Så var då ännu en signeringsdag över. När jag kliver ut ur butiken kan jag inte låta bli att fotografera skyltfönstret, där MINA böcker står. Undrar om jag någonsin vänjer mig vid den känsla som överväldigar mig när jag ser mina böcker i ett skyltfönster, i en butik, när någon läser dem...

Hoppas inte det, för jag vill ha kvar den där pirrande glädjekänslan som alltid infinner sig när jag ser mina böcker. Mina "barn", något jag har skapat genom hårt arbete och skrivarglädje.

Jag älskar att vara författare!

Tack alla ni som förgyllde den här roliga dagen på Akademibokhandeln Gleerups i Lund.

Kramisar från en trött, men nöjd och glad Kim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!