Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 4 januari 2011

Skrivprocess: När skrivandet känns som bäst

När allting bara handlar om orden och berättelsen stadigt byggs upp inom mig, då känns det som allra bäst.

Jag försvinner bort i fantasin och är fysiskt närvarande, men inte psykiskt. För inuti mitt huvud lever jag i boken, tjugofyra timmar om dygnet.

Just där är jag nu, mitt i fantasin. Därför blir mitt blogginlägg inte så långt idag. För jag ska försvinna bort i fantasin igen, till andra världskrigets fasor.
Researchjobbet ger mig mardrömmar för första gången, därför gäller det att få ur mig allt det som hjärnan sysselsätter sig med på natten.

Vi hörs imorgon igen!

Kramisar från Kim som just nu befinner sig mitt i ett brinnande krig, eller...

2 kommentarer:

  1. Förstår att det känns häftigt att vara "borta" - har varit det oxå, men inte 24 timmar, bara under tiden jag skrivit aktivt.
    Ibland har jag hoppat högt när det ringt på dörren - en märklig känsla när man mentalt är djupt inne i en skog med 'människor' som egentligen inte finns och kroppen samtidigt är i en lägenhet i stan.
    Men härligt är det:-)
    Just nu drömmer jag färgstarka drömmar som en vännina var alldeles förundrad över att jag kom ihåg så i detalj. Kan förstå att du är upptagen i sinnet efter dina drömmar.
    Kram från Ebba

    SvaraRadera
  2. Hej Ebba. Underbart att höra att det finns fler än jag som kan försvinna bort helt och hållet när de är i skrivartaget. Precis så som du beskriver känner jag också.
    Du får lägga till Bloggföljare på din blogg så jag kan följa dig. Har lagt till dig här på min blogg, har du sett det? Jag kommer också ihåg mina drömmar i detalj. Det är till stor hjälp i mitt författarskap. Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!