Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

tisdag 27 september 2011

Inte den enda

Jag är inte den enda, det finns många fler som känner på samma sätt. Många av mina författarkollegor får ständigt nya idéer till böcker. Ord som pockar på och kräver att få komma ut på den tomma dataskärmen.

Vet inte om alla har lika mycket fantasi som jag och har lika många påbörjade böcker i sina lådor/datorer. Ibland känns det nästan smärtsamt att inte hinna med att skriva allt som finns inom mig. Speciellt när jag nu har stått på mässan i fyra dagar och de flesta läsare har frågat när nästa bok kommer. Om bara tiden hade funnits, och pengarna, hade nästa bok redan legat ute i butikerna... Men så är det tyvärr inte eftersom tiden inte räcker till.

Min monter B09:20 på Bokmässan i Göteborg 2011
Det pratas mycket om bokmässan i bloggvärlden just nu. Folk är trötta, har ont i kroppen etc. Jag känner  mig energifylld och skrivsugen, eftersom jag har fått ett så fint mottagande av mina nya böcker På liv och död i andra världskrigets skugga och På flykt från andra världskrigets fasa på bokmässan.

Kan jag vara annat än glad och fylld av energi efter alla berömmande ord. Dessutom fick jag idag en fantastisk recension ifrån Bibliotekstjänst av På flykt från andra världskrigets fasa! Berättar mer om den en annan dag.

Eftersom jag kom hem sent igår efter bokmässan väntar mycket att packa upp innan jag kan sätta mig för att skriva på min nya bok. Men innan jag tar hand om allt det ska jag gå ut och njuta av den underbara Brittsommardag vi har här i Blekinge just nu.

Ha det så gott. Vi hörs imorgon igen!

Kramisar Kim


Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

5 kommentarer:

  1. Tack för senast.
    Jag är som du, fylld av texter som pockar på att skrivas ned, men tiden...ja den räcker inte till.
    Jag har sökt stipendium för att få hjälp att slippa ha arbetslösheten hängande som ett ok om halsen, och söker skribentjobb i massor utan napp.

    Tänk att bara få sitta hela dagarna och skriva...vilken drömtillvaro.

    Nu skall jag och Lilleman ut i potatislandet och gräva upp det sista, sedan skall jag gräva för att göra hundgård.
    Att ha hus är underbart, men emellanåt slitigt.
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du kanske behöver en eller ett par spökskrivare - jag anmäler mig som frivillig?! :D

    SvaraRadera
  3. Det är tur att du HAR fler berättelser inom dig att skriva ner. Måste vara hemskt om fantasin tar slut!!
    Lite njuta måste det dock finnas utrymme för också!

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk om man hade mer tid. Vad mycket man skulle kunna berätta då, i skrift såklart :)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Anitha
    Jättekul att träffa dig och din man på bokmässan!!!
    Härligt att du också är fylld av ord som pockar på att komma ut.
    Hoppas du får stipendium. Det har jag sökt i fjorton år nu, men har inte fått något från Författarförbundet.
    Ja, tänk att bara få sitta och skriva... Det drömmer jag också om, för det är så många måsten när man som jag har eget företag.
    Njut av den härliga Brittsommaren.
    Kram Kim

    Hej Jonna
    Jadu, det skulle vara något, eller hur? Men jag tror att du har fullt upp med dina egna berättelser!
    Kram Kim

    Hej Ingrid
    Ja, jag är jätteglad för alla berättelser som ryms inom mig. Jag njuter av alla mina hundpromenader, värmen, solen, naturen... Ja, jag njuter även för fullt när jag skriver!
    Kram Kim

    Hej Anneli
    Ja, tid... Tänk om det fanns att köpa lite extra tid!
    Kram Kim

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!