Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

torsdag 29 september 2011

Sveriges Radio Blekinges nyhetsutsändning om Kimselius framgångar på Bokmässan

När jag i måndags åkte hem från Bokmässan i Göteborg ringde telefonen. Det var Sveriges Radio Blekinge som hade läst på min blogg om att det hade gått jättebra på bokmässan i år. De ville göra en intervju med mig. Det var lite svårt, eftersom täckningen var bedrövlig. När jag kom hem ringde jag upp radio och de spelade in för att göra ett klipp.

Döm om min förvåning när min mobil ringde i morse klockan 07.00 och det var från radio. De ville ha en bild, för de skulle sända klippet i nyheterna. WOW! Häftigt!

Här kan du lyssna på inspelningen, som jag spelade in med min videokamera i brist på annan inspelning i den stunden:





Här är Sveriges Radio Blekinges inlägg:
Blekinge

Kimselius populär på bokmässan

Publicerat: kl 06:36 , Nyheter P4 Blekinge Kommentera
Årets Bokmässa i Göteborg den gångna veckan blev en framgång för Blekingeförfattaren Kim Kimselius. Hennes två senaste böcker om Theo och Ramona som handlar om andra världskriget sålde i princip slut.
– Jag hade förväntat mig att det skulle gå bra, men inte så här bra. Det är sanslöst vilken uppmärksamhet jag har fått, säger Kim Kimselius.
Hennes historiska äventyrsböcker är uppbyggda kring verkliga händelser och de två senaste böckerna handlar om andra världskriget. Själv tror hon att det ökade intresset för hennes böcker i år kan bero på att Bokmässan hade tyska språket i fokus.

Upplevelser från kriget
En del av de som besökte Kim Kimselius i montern berättade om sina egna upplevelser av andra världskriget.

– Det har kommit fram många människor som har varit med om kriget. En del som har suttit i koncentrationsläger eller flytt från tyskarna, säger hon.

Känd författare
Kim Kimselius beskriver årets bokmässa som den bästa någonsin och tror att intresset för henne som författare ökat också för att fler och fler känner till henne.
– Ryktet om mina böcker har spridits och böckerna används ofta som temaböcker i skolorna, säger hon.

Annelie Lundin annelie.lundin@sr.se

Du kanske förstår att jag är rätt så tagen av den är bokmässan, inte fysiskt, utan mer känslomässigt, eftersom det har hänt så mycket roligt i och med bokmässan. 

Ska bli spännande att höra vad du tycker om inlägget!

Kramisar Kim


Kommentera gärna mitt inlägg/berätta vad du tycker om det du just har läst. Vill du veta mer om mig och mina böcker, titta in på min hemsida www.kimselius.se

4 kommentarer:

  1. Har både läst och lyssnat. Helt rätt att det var ju perfekt timing för dig att det var tyskt tema i år! Tror också att ju mer kända dina böcker blir desto mer automatisk sug blir det efter varje ny bok. Dessutom är det ju lite unikt att du kommer med två böcker samtidigt. Positiva spiraler och det är ju riktigt bra!! GRATTIS!

    SvaraRadera
  2. GRATTIS till dina framgångar! Det är du verkligen värd tycker jag. KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej Ingrid
    Ja, jag tror att mun-till-mun-metoden är den allra bästa. Men unikt att jag kommer med två böcker på en gång är det inte, det har jag gjort de senaste tre åren... Jobbat hårt och kommit ut med TRE böcker varje år i tre år. Det märks nu!
    Tack för gratulationerna! De värmer!
    Kram Kim

    Hej Eva-Marie
    Tack för dina gratulationer. Blir mycket glad för dina ord.
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. OJ vad du producerar!! Jag visste inte att du kommit ut med flera böcker varje år. Du är verkligen helt otrolig!!
    Härligt med all sol och fint väder i norra Europa nu!! Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!