Välkommen till min Skrivarblogg

En blogg om Skrivtips, Boktips, Intressant fakta, Reseupplevelser och Livserfarenheter.
Här hittar du Skrivtävlingar och Skrivkurser. Här kan du se hur ett bokomslag blir till och hur man gör en bok.
Med andra ord hittar du här det mesta du behöver veta för att skriva en bok.
Debuterade som författare 1997 och har sedan dess utkommit med 60 böcker.
Arbetar som författare, skrivkurslärare, föreläsare och låtskrivare.
Håller distanskurser i skrivandet samt skrivkurser på Färgargården i Blekinge och Studieförbundet Vuxenskolan Karlskrona.

Kim M. Kimselius har Copyright på samtliga inlägg

måndag 21 maj 2012

Novelltävling! Fantastiknovelltävling 2012

Det här inlägget hittade jag hos Tröst för ett knyt. Vill gärna sprida det vidare till mina läsare, eftersom jag vet att många av er skriver och gärna deltar i skrivartävlingar:


Fantastik novell tävling 2012
Samtidigt som Sveriges äldsta E-postlista för skrivande firar 15 år, utlyses senaste upplagan av Fantastiknovelltävlingen som anordnats varje år sedan år 2000. Tävlingen stöds av föreningen Novellmästarna (aktuell med en ny antologi) och är till för science fiction, fantasy eller skräck. De enkla reglerna:
 
1. Skicka tävlingsbidrag som ren text (s k ASCII; inga bifogade filer, t ex Word-filer) senast 31 augusti till fantastiknovell@hotmail.com SAMT ahrvid@hotmail.com . Använd rubrik "tävlingsbidrag".
 
2. Noveller skall anknyta till science fiction, fantasy eller skräck. Man får skicka flera bidrag. Rekommenderad maxlängd 50 000 tecken (inkl blanksteg och skiljetecken). Språk svenska.
 
3. Vinnarna utses av en jury. Noveller som placerar sig på någon prisplats postas även på SKRIVA:s E-postlista.
 
4. Förstapris 999 kr. Andrapris 499 kr. Tredjepris 299 kr.
 
Därutöver kan juryn dela ut hedersomnämnanden. Dessa samt de tre vinnarna får i år även ett ex av Novellmästarnas E-antologi Skottdagen och andra ruskigheter.

SKRIVA är den äldsta aktiva E-postlistan för novellförfattare, startad 1997. (För att ansluta, maila
skriva-request@freelists.org, med subject/ämnesrad: subscribe.) SKRIVA (infosida på www.skriva.bravewriting.com) diskuterar skrivande, fantastik, litteratur och kultur, man kan posta och kommentera noveller, eller chatta med andra skrivintresserade. Novellmästarna är en ideell förening med syfte att främja novellkonsten.


Har försökt hitta mer information om den här novelltävlingen på Skrivas sida, men inte fått något resultat. Däremot är det flera bloggare som talar om den här novelltävlingen. Tycker du ska ta chansen!

Lycka till!

Kramisar Kim

Jag skulle bli mycket glad om du berättar vad du tycker om det du just har läst. Kika in på min hemsida www.kimselius.se om du vill veta mer om mig och mina böcker. Här kan du köpa mina böcker.

2 kommentarer:

Tack för att du lämnade en kommentar, välkommen tillbaka!